Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Fick tag på Virtual Guitarist skivor idag och skulle installera. I installationen skulle man dra över alla filer till en mapp man skulle göra själv, och sedan, vad ska man göra då?

Jag är inte särskilt haj på logic eller så, så är det nån vänlig som kan tänka sig hjälpa mig med detta?

/ Filip

Annons
Postat

Om jag inte kommer ihåg fel, så finns det ett installationsprogram på första skivan som man ska köra, så går det automagiskt. 🙂

Det finns ett installationsprogram på första skivan, men då står det "Du kan inte öppna programmet Virtual Guitarist Installer eftersom Classic-miljön inte längre stöds."

Hmm.. Borde ju vara som det brukar va på mac - som du säger. Att bara klicka på installern och det ska lösa sig. När vi lix är igång kan jag väl passa på att fråga hur man tar bort medhörningen i logic? Jag har ingen kanal på record men ändå hör jag mig själv och det är väldigt irriterande. Hehe!

Postat (redigerat)
Du kan inte öppna programmet Virtual Guitarist Installer eftersom Classic-miljön inte längre stöds.

Texten i sig svarar ju på din fråga men för att förtydliga , Virtual Guitarist är för gammalt och fungerar inte på Logic 9 eller Snow Leopard.

När vi lix är igång kan jag väl passa på att fråga hur man tar bort medhörningen i logic? Jag har ingen kanal på record men ändå hör jag mig själv och det är väldigt irriterande

Har inget med Logic att göra utan troligtvis med ditt ljudkort som vi tyvärr inte vet vad det är för något.

Redigerat av Piccazzo
Postat

Texten i sig svarar ju på din fråga men för att förtydliga , Virtual Guitarist är för gammalt och fungerar inte på Logic 9 eller Snow Leopard.

Har inget med Logic att göra utan troligtvis med ditt ljudkort som vi tyvärr inte vet vad det är för något.

Löste problemet med medhörningen.

Jag har laddat hem en uppdatering på installationen men det verkar inte ge nånting. Det står att applikationen är installerad men jag hittar den inte någonstans, och jag förstår inte vad filerna i mappen från skivan ska göra. Jag behöver verkligen en gitarrist..

Postat

Vilken version är det du har?

På VG2 (som är den sista versionen) står det OS X 10.4 som systemkrav - och det är det som kallas Tiger. Jag har sett någonstans att folk har fått det att fungera under Snow Leopard, men om det går under Lion har jag inte en aning om.

Eftersom Virtual Guitarist lades ned när Wizoo (som hade rättigheterna till programvaran) blev uppköpta av Digidesign för flera år sedan, så det kommer inte heller att komma några uppgraderingar till det heller. 🙁

Jag tror att det bästa skulle vara om du tittar på andra pluggar som är mer aktuella, som t ex Vir2 Electri6ity eller MusicLab Real Guitar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.