Jump to content
Annons

Condor-trumset. Spånstommar?!

Recommended Posts

Xqee (oregistrerad)
Postat

Hej! Jag har ett trumset av märket Condor.

1. Någon som vet vad detta egentligen är för trummor?!

2. Stommarna är vad jag kan se gjorda av spånskivor? Hemmabygge?! Står som sagt Condor på de så jag tvivlar.

Till min STORA fråga. NR3 .

Antar att skillnaden på mina stommar och typ, lönnstommar är väldigt stor? Men vad är det egentligen som skiljer? Attacken? Klanget? Lättare att stämma?

Jag och några kompisar tänkte börja spela in lite och jag har fått ett riktigt tungt ljud i mina spånpukor(haha) men virvel är omöjlig, tips? Har tänkt att byta ut min virvel mot en 1000-2000 krs virvel från pdp/mapex då mina pukor låter bra!

Är det verkligen värt att köpa något beggat tama/mapex/pearl/sonor-set istället?

Annons
Xqee (oregistrerad)
Postat

Låter pukorna som du vill ha dem och ska du ha dem att spela in med där det inte handlar om utseendet på trumsetet så kör på tycker jag.

Så jag tänkte. Därför jag funderar på en ny virvel bara! 🙂

Xqee (oregistrerad)
Postat

Så jag tänkte. Därför jag funderar på en ny virvel bara! 🙂

Trummorna är inte spånfärgade!! De är vita, men stommarna är spån, vilket är udda och dåligt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.