Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, jag är ny här på forumet.

Var det någon mer än jag som var på Brian Wilson på Circus i söndags?

Jävlar vilket kanongig det var alltså, shit! 23 musiker hade han med sig.

Han började konserten med 14 covers av en indisk folkmusiker (tror jag), ganska bra faktiskt. I akt II drog han dängor from the past som bla I Get Around och Fun Fun Fun sedan körde 21-manna bandet Mary Had A Little Lamb, tänk att jag har gnolat på en Beach Boys-visa för kidsen I 23 och ett halft år utan att vetat att det är Carl Wilson som skrivit den.

Good vibrations lät kanon med nyckelharpan och hela köret.

Jag skulle ge den här konserten en 5a av 10. Jävlar vilket gig, Dennis kan fortfarande leverera!

Redigerat av Tompa13
  • Gilla 2
Annons
Postat

Hej (och välkommen till forumet),

kul att konserten var grym. Hade själv inga planer på att åka men det var gött att höra en liten recension 🙂 Förresten, kör de fortfarande Our Prayer som intro-låt?

Jag har bara sett Brian Wilson två gånger (Annexet 2002) och i Göteborg (för några år sedan, kan det ha varit 2008...eller 2009 😕 ). Nåväl, på Annexet hade jag min hittills största, bästa och mäktigaste upplevelse.

Som bekant så spelade ju herr Wilson med Wondermints-stjärnorna hela Pet Sounds rakt igenom och det var ju totalmaxat och urmäktigt överallt 🥰

Du kanske också var där?

Men hörru sanningen att säga; även om Brian fortfarande levererar så börjar gobben bli jävligt styltig eller hur? 😉 Det går inte undan för honom, liksom.

I alla fall, kände mig tvungen att skriva lite nu när Brian kom upp. Always fun to meet a co-fan vet du

Ha det gott!

Vänligen,

CHAE

Postat

Han började konserten med 14 covers av en indisk folkmusiker (tror jag), ganska bra faktiskt. I akt II drog han dängor from the past som bla I Get Around och Fun Fun Fun sedan körde 21-manna bandet Mary Had A Little Lamb, tänk att jag har gnolat på en Beach Boys-visa för kidsen I 23 och ett halft år utan att vetat att det är Carl Wilson som skrivit den.

Jag skulle ge den här konserten en 5a av 10. Jävlar vilket gig, Dennis kan fortfarande leverera!

Fattar ingenting? Indisk folkmusiker? Dennis? 🙂

Postat

Åh, var du på Cirkus. Jag tänkte oxå åka dit, men det kom annat i vägen. Indisk folkmusiker? Jag vet precis vem du menar. Det är ju bara såååå coolt! Ja, Dennis han kan allt fortfarande. Helt otroligt fantastiskt faktiskt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.