antonketchup Postat 26 september 2011 Postat 26 september 2011 Tjenare! Är ute efter en ny elgitarr. Har en Gibson Sg för tillfället men har tröttnat på den. Mina ögon har fallit för Woodo GTC4 Mahogany Burl. Mina fråga är om jag byter ner mig ifall jag skulle sälja min Gibson? Jag spelar en del med distat ljud och som jag ser det är det humbucker vs single coil i detta fallet?
BluesBoy Postat 27 september 2011 Postat 27 september 2011 Tror det blir rätt svårt att svara på om du byter ned dig eller inte. Personligen har jag aldrig hört talas om Woodo-guran, men köp aldrig en gitarr utan att testa den. Även om den ena gitarren på något sätt skulle vara "mindre värd" eller kanske klassas som ett nedbyte, är det bara du i slutänden som kan avgöra om den passar dig eller inte.
antonketchup Postat 28 september 2011 Trådstartare Postat 28 september 2011 Absolut köper jag inte något jag inte testat. Det står att det är 10 dagars öppet köp har jag för mig.
sixties Postat 28 september 2011 Postat 28 september 2011 du vill alltså ha en telecaster. har aldrig hört talas om just detta märke men de såg ju snygga och välgjorda ut och det var 14 dagars returätt. och 4000:- är ju inte så mycket för en bra tele (om dessa är bra vet jag inte). singlecoil ger ju ett tunnare mer diskantigt ljud än humbuckers och distar mindre. tycker sjäv det är kul med lite udda märken, att inte ha samma grejer som de flesta andra.
antonketchup Postat 29 september 2011 Trådstartare Postat 29 september 2011 Jag tycker heller inte om mainstream. Får gitarren på måndag förhoppningsvis. Ska bli spännande att höra vad den kan leverera:)
Guitar Nilsson Postat 29 september 2011 Postat 29 september 2011 Den där såg ju fin ut, det är väl den här... http://www.woodoguitars.se/Prod%2026%20GTC4%20Mahogany%20Burl.htmle Googlade på mickarna men hittade inga SC, bara de här? http://www.wdmusic.co.uk/category/Electronics/Kent_Armstrong_Pickups/Tele_Replacement_Pickups,b.html Stallet såg fint ut, och att strängarna träs genom kroppen är bra för sustainen. En sak jag tänkte på var att den hade kropp i mahogny, lika som SGn har. Det kanske gör att ljudet blir lite lika som i SGn. Är det dessutom hög output i mickarna kanske den låter mer Gibson än typiskt tele... Men den ser ju väldigt fin ut på bilderna.
antonketchup Postat 5 oktober 2011 Trådstartare Postat 5 oktober 2011 Har nu provat gitarren och är sjukt nöjd. Den har mycket mer dist i sig än vad jag trodde och har dessutom ett sjukt cleant sound. Helt klart prisvärd!
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 har aldrig hört talas om just detta märke Bassisten som är medlem här, kommer inte ihåg vad han nu heter, har fått en egen modell. Han har ju spelat med något känt metalband och andra artister också. Så uppenbarligen inget skräpmärke.
CHAE Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Bassisten som är medlem här, kommer inte ihåg vad han nu heter, har fått en egen modell. Han har ju spelat med något känt metalband och andra artister också. Så uppenbarligen inget skräpmärke. Simon Andersson va? Kul kille f ö 🙂 Vänligen, CHAE
Die Hard (oregistrerad) Postat 5 oktober 2011 Postat 5 oktober 2011 Simon Andersson va? Kul kille f ö 🙂 Vänligen, CHAE Ah så var det. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.