Thome Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Hej! någon som har varit med om att ljudet halkar efter bilden i logic tidigare? När jag spelar upp ett projekt så rör sig playheaden men ljudet kommer nästan en halv takt efter... Ganska irriterande då det även blir en fördröjning på alla pluggar man rattar, dvs drar jag i en kompressor så hör jag inte skillnad förrens efter nästan en halv sekund. har en mac pro med 12 gb ram och logic pro 9.har aldrig varit med om detta tidigare.. något förslag på vad det kan bero på? Kan tillägga att cpu-mätaren är långt ifrån i botten...
nikko Postat 13 september 2011 Postat 13 september 2011 Har bara varit med om detta när jag har haft vissa plugins på masterbussen. Det brukar inte hjälpa att bypassa dom, utan man måste ta bort helt från channelstripen!
mucko Postat 14 september 2011 Postat 14 september 2011 Japp, så är det. Vissa av masterpluggarna har fördröjning och det kompenseras inte i grafiken. Det har varit så här länge och det verkar inte som om Apple ser det som nåt de ska prioritera eftersom det har påpekats för dem länge.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.