Jump to content
Annons

Universal Music Ubetoo ?


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Annons

Jag kör Ubetoo och det funkar bra. Man behåller allt man tjänar upp till 5000 kr har jag för mig. Därefter tar Ubetoo procent. Minns inte nu, men 15% kanske det var. Ni får kolla själva.

Rabatten avser troligen årsavgiften som jag inte heller minns just nu, men det handlar om några hundralappar.

Fördelen med en sådan här distributör är att det med automatik hamnar på alla webshopar när man laddar upp till sitt distributionskonto hos Ubetoo. Nackdelen är att det tar lååååååååååååååååång tid för musiken att dyka upp på Spotify vilket var min primära anledning till att ansluta mig. Mellan en och två månader får man räkna med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med en sådan här distributör är att det med automatik hamnar på alla webshopar när man laddar upp till sitt distributionskonto hos Ubetoo. Nackdelen är att det tar lååååååååååååååååång tid för musiken att dyka upp på Spotify vilket var min primära anledning till att ansluta mig. Mellan en och två månader får man räkna med.

Jag langade upp en låt via Record Union förra helgen. Det tog en vecka så var låten uppe på Spotify, iTunes och Amazon.

De verkar ha snabbat upp processen.

Redigerat av Assar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...