rammega Postat 4 augusti 2011 Postat 4 augusti 2011 Får jag problem om jag försöker köra ett gammalt Wami och ett Echo Layla i samma burk?
Claes Holmerup Postat 4 augusti 2011 Postat 4 augusti 2011 Nej, troligen inte - med de kan ju inte köras samtidigt, så du får välja ASIO-driver i Cubase beroende på vilket kort du ska använda för stunden...
rammega Postat 5 augusti 2011 Trådstartare Postat 5 augusti 2011 Tänkte väl det. Om man kör optisk kabel mellan dom kan jag då utnyttja wamis kanaler för inspelning?
Assar Postat 5 augusti 2011 Postat 5 augusti 2011 Med ASIO4ALL går det väl att köra korten samtidigt? (har jag hört)
Claes Holmerup Postat 5 augusti 2011 Postat 5 augusti 2011 (redigerat) Tänkte väl det. Om man kör optisk kabel mellan dom kan jag då utnyttja wamis kanaler för inspelning? Som sagt så kan du inte köra dem samtidigt eftersom ASIO bara hanterar ett ljudkort (eller två av samma modell alternativt kort från samma tillverkare, beroende på hur drivrutinen är gjord...). Redigerat 5 augusti 2011 av Claes
Claes Holmerup Postat 5 augusti 2011 Postat 5 augusti 2011 Med ASIO4ALL går det väl att köra korten samtidigt? (har jag hört) Kanske - men eftersom det är en generell driver, så får man inte tillgång till eventuella speciella funktioner som finns i ljudkorten. Har själv aldrig använt ASIO4ALL, så jag vet inte helt säkert hur det funkar, så någon annan kanske kan fylla i kunskapsluckorna...? 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.