Calle Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Hej allihopa! Jag är en nybörjare som sitter med min digitalporta (Yamaha AW16G) och ska nu utöka verksamheten genom att skaffa ett hyfsat ljudkort till datorn. Jag har optisk in/ut från portan och vill då ha samma till datorn. Jag har kollat med folket på dustin.se och då fått fram ett par ljudkort som de säljer. Creative Audigy 2 som kostar ca 1500:- Innoax (någonting) som kostar ca 600:- Var också inne och kollade musikbörens hemsida, men där stod inte vidare mycket om optiska ljudkort. De hade dock ett kort som hette ST AUDIO DSP24 för 700. Kan det kanske vara någonting att ha? Min fråga är nu om det billigare ljudkortet duger då jag är student och även försöker spara ihop till ett par KRK-monitorer, eller är det så att det bara är Creative som räknas? Jag är ju medveten om att detta är rekomendationer från ett företag som säljer datorprylar, men det kanske inte spelar så stor roll så länge det är optiska in/utgångar... Har ni kanske några rekomendationer eller är det till och med så att ni har ett ljudkort som passar mig som jag kan köpa? MVH Calle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredster Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 eller är det så att det bara är Creative som räknas? Nej, jag skulle nog vilja säga tvärtom faktiskt! (Köp inte Creative mao) Kika hellre in ett kort som heter Audiophile 24/96.....ligger runt tusenlappen och är ett mycket kompetent kort för dom pengarna! Har två analoga in/ut, S/PDIF in/ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepsmann Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Nej, jag skulle nog vilja säga tvärtom faktiskt! (Köp inte Creative mao) Kika hellre in ett kort som heter Audiophile 24/96.....ligger runt tusenlappen och är ett mycket kompetent kort för dom pengarna! Har två analoga in/ut, S/PDIF in/ut. Word! Link to comment Share on other sites More sharing options...