miii Postat 22 juli 2011 Postat 22 juli 2011 (redigerat) Hej! Fick nyligen en Presonus Audiobox med hela paketet (mic, headset, studio one osv). Följde instruktionerna och installerade den som man skulle... Ăndrade input/output i FL till audioboxen och allt verkade funka bra. MEN.. sĂ„ fort jag byter projekt i programmet, eller hoppar fram i lĂ„ten under uppspelning sĂ„ börjar det genast hacka. Ju mer jag gör det ju mer hackar det. Till slut (efter ca 2 gĂ„nger) hör man inte ens nĂ„n musik. För att lösa problemet Ă€r jag tvungen att gĂ„ in i mixern (i FL) och byta "output" till den som inte anvĂ€nds (none/audiobox beroende pĂ„ vad jag har innan) och dĂ„ lĂ„ter det bra igen. Byter jag projekt/skapar ett nytt blir det istĂ€llet helt tyst. För att lösa det gör jag samma som tidigare, byter output i mixern. Dvs, ljudkortet fungerar men detta eviga brus som uppstĂ„r nĂ€r man anvĂ€nder programmet Ă€r vĂ€ldigt störande. Ăr det nĂ„gon som har erfarenhet om Presonus Audiobox USB som vet nĂ„got om detta? Burken kör 64-bitars w7, FL 10 och audioboxen har 64-bitars drivrutiner installerade pĂ„ datorn. --- En till frĂ„ga nĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r i farten.. finns det nĂ„gon möjlighet att tysta miccen i "in" i mixern? I nulĂ€get hör jag mig sjĂ€lv vilket Ă€r lite halvt störande. Tack pĂ„ förhand! TillĂ€gg: SĂ„ fort jag pillar med ljudinstĂ€llningarna (under uppspelning) sĂ„ blir det Ă€ven sĂ„hĂ€r.. satt tex i Camtasia och rörde ljudinstĂ€llningarna och ljudet började genast att lagga Redigerat 22 juli 2011 av miii
drloop (oregistrerad) Postat 22 juli 2011 Postat 22 juli 2011 Vrid ned ingÄngen pÄ audioboxen. Alt sÄ lÄter det som du fortfarande kör det interna ljudkortet till FL eftersom laptop micken troligen Àr den mick som lÄter hela tiden.
miii Postat 22 juli 2011 TrÄdstartare Postat 22 juli 2011 Vrid ned ingÄngen pÄ audioboxen. Alt sÄ lÄter det som du fortfarande kör det interna ljudkortet till FL eftersom laptop micken troligen Àr den mick som lÄter hela tiden. Mjo, sÄ gör jag i nulÀget. TÀnkte om det fanns nÄgon valmöjlighet i FL... Anledningen till varför jag kör audioboxen Àr just för att jag vill jobba med mikrofonen. Byter jag till interna kan jag öht inte spela in, vilket jag inte vill. Jag anvÀnder mikrofonen frÄn presonus som följde med paketet, och den Àr inkopplad i audioboxen. Mitt vanliga ljudkort (inbyggt pÄ moderkortet) klarar inte ASIO.
AnuBiz Postat 18 augusti 2011 Postat 18 augusti 2011 (redigerat) Du fÄr dra upp Buffern till max=) Eller kör du med ASIO nu? Redigerat 18 augusti 2011 av AnuBiz
miii Postat 18 augusti 2011 TrÄdstartare Postat 18 augusti 2011 Du fÄr dra upp Buffern till max=) Just det, glömde bort att jag hade postat hÀr. Kan sÀga att det löste sig! Tog kontakt med supporten, som dock inte kunde ge nÄgra framgÄngsrika svar. Men hittade pÄ image-line-forumet. För er som vill veta lösningen, i FL: Menyn > options > Audio Settings > Kryssa i "mix in butter switch" och "triple butter". Program sÄ som spotify & msn kan dock orsaka störningar/krockar (brus) om man fÄr meddelande (dvs *pling*) eller lyssnar pÄ spotify samtidigt som man hÄller pÄ i FL. Det har jag dock förstÄelse för.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.