Jump to content
Annons

Sylenth1 presets i Ableton Live

Recommended Posts

Eelias (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag körde med FL studio innan och fick ihop ett antal ganska användbara presets till sylenth1 under den tiden. Nu när jag har flyttat över till Ableton Live kan jag inte få in dem till Sylenth1 i Ableton.

När man öppnar presets:en i Fl studio ser man att de som jag har gjort själv står som externa presets, och dem kommer inte med om jag trycker på kugghjulet och sparar som soundbank, endast de interna kommer med i så fall.

När jag letar upp mina presets i Windows ligger de i en mapp som heter Fruity wrappers - Sylenth1. Där inne ligger mina presets i .fst format som verkar vara något fruity loops format då de öppnas med fl studio.

Jag är väldigt tacksam för hjälp!!

Hälsningar

Elias

Annons
Postat

Använd inte FL:s preset manager. Använd den som finns inbyggd i Sylenth1.

Så du måste öppna alla ljuden från FL och spara om på nytt i Sylenth1:s format, sedan kan ljuden öppnas i synten oavsett FL, Live eller andra DAW.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.