Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt problem Àr att nÀr jag startar Reason, lÀgger till en mixer och subtractor allt verkar fullt normalt men... HÀr Àr det konstiga. Jag har inte assaignat en enda regel pÄ mitt evolution keyboard till nÄt och ÀndÄ styr rattarna förbestÀmda reglar pÄ reasons grejer. Har försökt att pÄ alla sÀtt stÀnga av detta men inte lyckats. Dessutom sÄ om jag försöker att assaigna en ny funktion till en ratt via midilearn sÄ styr ratten bÄde den och den förbestÀmda regeln.

VA I HEL***E ÄR DETTA? FruktansvĂ€rt irriterande 😉

Det Àr en MK 249c föresten.

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Mitt problem Àr att nÀr jag startar Reason, lÀgger till en mixer och subtractor allt verkar fullt normalt men... HÀr Àr det konstiga. Jag har inte assaignat en enda regel pÄ mitt evolution keyboard till nÄt och ÀndÄ styr rattarna förbestÀmda reglar pÄ reasons grejer. Har försökt att pÄ alla sÀtt stÀnga av detta men inte lyckats. Dessutom sÄ om jag försöker att assaigna en ny funktion till en ratt via midilearn sÄ styr ratten bÄde den och den förbestÀmda regeln.

VA I HEL***E ÄR DETTA? FruktansvĂ€rt irriterande 😉

Det Àr en MK 249c föresten.

lÀste nÄnstans om att det kan bli fel om man driver sin keyboard enbart via usb. testa koppla in nÀtadaptern.

Postat

DÄ förstÄr jag inte varför det funkat felfritt innan. Blev tvungen att formatera lite efter att syrran tagit ner ett virus.

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
DÄ förstÄr jag inte varför det funkat felfritt innan. Blev tvungen att formatera lite efter att syrran tagit ner ett virus.

aningen o.t. :

jag har upplevt en del andra konstigheter med Reason och usb - midi.

ibland nÀr jag installerat Reason i vissa datorer har processorn slagit upp pÄ rött i startlÀge, med typ tomt rack, men bara nÀr midi in varit aktiverat.

som om keyboardet skulle bombardera programmet med midi-data, ungefÀr. ominstallation av Reason brukar hjÀlpa mig.

du har förstÄs prövat installera om Reason och drivrutiner till keyboardet?

Postat

Redan gjort. Funka inte 🙁

Postat
Jag har inte assaignat en enda regel pÄ mitt evolution keyboard till nÄt och ÀndÄ styr rattarna förbestÀmda reglar pÄ reasons grejer.

Alla controller-nummer Àr förutbestÀmda i Reason, och midi-learn funktionen fungerar ungefÀr lika gott som hundpiss.

Kolla pdf-filen med MIDI implementation charts som du fĂ„r med nĂ€r du installerar. Jag har dem utskrivna 🙁 Sedan stĂ€ller du om evolution-keyboardet till vilket midi-CC som varje ratt/regel ska agera pĂ„.

Postat

(MĂ„nga Svordomar) att det ska bli sĂ„ hĂ€r 🙁 Det har ju funkat perfekt i mĂ„nader.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.