Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! jag har problem med att ansluta en TV till min dator för att avända som en andra bildskärm men får bara det typiska meddelandet no signal!

Mitt grafik kort är ett Nvidia Geforce 315 med helt uppdaterade drivrutiner. Jag har kopplat den från datorns VGA utgång till Tvns VGA ingång så jag tycker ju att det borde fungera, jag har även lekt runt bland bildskärmsinställningarna både i grafikkortets kontrollpanel och i datorns så behöver lite tips nu!

Annons
Postat (redigerat)

Det är nog tvn, inte datorn fel tror jag.Prova kolla manualen till tvn där brukar det stå vad du ska ställa in tvn på typ.hdmi,RGB ,AV1,AV2 osv .

Redigerat av kardo
Postat

Hej Johan!

Det där kan vara meckigt. Vilket operativsystem kör du?

Funderar på om du kan ha ställt in för hög upplösning för att tv:n ska kunna ta emot det.

Försök utesluta vad som inte fungerar. Anslut en annan dator till tv:n, om du inte har någon så kanske någon du känner har en bärbar du kan låna en halvtimme. Testa också att ansluta datorn till en annan tv och se om det fungerar.

Lycka till

Postat

Du vet hur man ställer in extra bildskärmar va?

Ibland kan det vara lite meckigt.

Börja med att den ska visa som kopia av din andra skärm, lek lite med inställningarna, prova hdmi/vga 🙂

finns inga dumma frågor bara dumma svar! 😊

Postat (redigerat)

Min TV har en VGA ingång som jag har kopplat till datorns VGA utgång haha, har inte HDMI på datorn 🙂

Jag kör Windows 7

Redigerat av JohanElfstrom
Postat (redigerat)

jag får bild på TVn om jag byter sladd mellan skärmen och TVn, så att TVn sitter i det primära uttaget 🙂

Postat (redigerat)

hur aktiverar jag den andra utgången då? är det i bios eller är det enklare? för det som stod i länken har jag gjort redan 🙂 jag har vart i Nvidias kontrollpanel och provat också men vill inte fungera endå

Postat

Nej, i bios lär det inte finnas något... Du kan ju alltid kolla, men det tvekar jag starkt på.

Prova massa olika upplösningar på utgång 2.

Funkar det med tv'n i primära ingången och bildskärmen i externa?

Postat

Tvn, fungerar i det primera men det sekundära fungerar inte överhuvudtaget, PCn hitar uttaget men inte skärmen som är inkopplad, varken TV eller bildskärm

Postat

Du har inte helt enkelt kabelbrott på vga kabeln 😊 ? Eller använder Dvi -> Vga adapter som gått sönder?

Sista jag kan komma på är att prova en tidigare eller nyare version av drivisarna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.