Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Hej!

Har köpt en USB hub med 7 portar på.

Denna stödjer usb 2.0.

Jag tänkte ha den på skrivbordet och koppla in mus, tangentbord, ljudkort (mbox2 mini) och synten (m-audio Oxygen 49).

Hur kommer detta fungera?

Jag har stöd för usb 3 i datorn.

Men kommer något fungera sämre än det är tänkt eftersom det blir så många enheter i samma port på datorn?

Blir det bättre, sämre eller ingen betydelse att jag sätter den i en usb3 port i datorn?

Finns strömadapter till usb huben som det står att man kan använda om man vill.

Misstänker att jag borde göra det för att försörja både ljudkortet och synten?

Funderade på om jag skulle sätta externa hårddisken i samma hub.

Tankar om det?

Tackar för svar 🙂

// Lågsniff

Annons
Postat

Jag har för mig att om det finns en USB1-enhet inkopplad, så blir det den som bestämmer hastigheten för allt som är inkopplat på samma port, så det kan vara lite osäkert. Enheterna delar på bandbredden, så många enheter på samma port innebär långsammare hantering. USB är ju ett "dumt" interface, där datorn hela tiden måste gå ut och fråga varje enhet om den har något nytt att skicka.

Jag har både e-licenser och iLok inkopplade i en spänningsmatad USB-hub och det fungerar utmärkt, men utan närdel så funkar det inte - så jag skulle nog rekommendera att du använder nätdelen.

USB3 är bakåtkompatibelt, så det ska funka med en USB2-hub, men du får förstås inte USB3-hastighet då...

Postat

tackar tackar.

Så med lite otur så är mitt tangentbord eller min mus usb1 och då kommer det suga apa (ursäkta uttrycket).

Nej väntade mig inte usb3 hastighet, funderade bara på ifall flera usb2 enheter kunde arbeta till fullo om huben kopplades till en usb3port i datorn.

Det är ju bara att prova eller hur, men då jag är helt körd i huvudet av förkylning orkar jag inte lägga mig under skrivbordet och ordna 🙂

Därför jag fråga innan jag kopplar 😄

// lågsniff

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.