Jump to content
Annons

Problem med output i cubase le4


Recommended Posts

HallĂ„đŸ™‚

Har stött pÄ ett litet problem. Nyligen köpte jag en ny dator (PC) och hÄller nu pÄ att försöka fÄ cubase le4 att rulla pÄ den. Allt har gÄtt bra fram tills nu, det Àr installerat, gÄr att öppna alla filer etc, men av nÄgon anledning sÄ lÄter det inte nÀr jag ska spela upp. FÄr signal i "stereo out" i cubase vilket fÄr mig att tro att jag har kopplat galet nÄgonstans. Det som gör mig mer förbryllad Àr att alla instÀllnngar Àr som pÄ den gamla datorn, dÀr saker och ting funkar. Vet inte om det har med saken att göra, men den nya datorn Àr pÄ 64 bit medan den gamla var pÄ 32. En annan mysko sak Àr att ljudkortets kontrollpanel ser helt annorlunda ut Àn den gjorde förut. Det fÄr mig att tro att cubase pÄ nÄgot sÀtt kör pÄ datorns ljudkort istÀllet för det externa, men det Àr det externa som stÄr som ASIO drver. Svaret Àr kanske helt uppenbart, men som glad ammatör kan jag inte hitta det.

Tacksam för svar:)

Kanske ska lÀgga till att det bara Àr ljudet frÄn cubase som Àr tyst, annat ljud pÄ datorn fungerar som det ska...

Redigerat av pojkenmedsvartbasker
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Tackar, men det var inte det som var problemet. Fick ljud nÀr jag höjde latencyn, kan nÄgon vÀnlig sjÀl förklara hur det hÀnger ihop och berÀtta om det finns nÄgon lösning pÄ problemet; de latencyn som det lÄter vid Àr alldeles för hög för att spela in pÄ...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vet inte, möjligt, men tror inte det, dÄ borde det ha funkat pÄ lÀgre latency nÀr jag Àndrade tillbka, det gör det inte, det funkar alltid pÄ hög latency och aldrig pÄ lÄg, verkar inte spela nÄgon roll vad de andra instÀllningarna stÄr pÄ, förstÄr verkligen inte heller hur det hÀnger ihop. Skulle det kunna bli sÄ om processorn blir överbelastad?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sÄ blir det för mig nÀr jag har ASIO:s drivrutiner och inte ljudkortets.

rolleyes.gifkör cubase AI4

  • Gilla 2
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

HallÄ igen. Kollade igenom drivrutinerna, men det Àr ljudkortets sÄ det borde inte vara problemet. nÀr ja kollade med de pÄ 4sound sade de att det berodde pÄ att jag körde cubase le4 med windows 7, de var tydlien inte kompatibla med varandra, han sade att jag skulle byta till cubase 6 artists, köpte det igÄr, men problemet kvarstÄr. NÀr ja sÀnker latencyn slutar det att lÄta, dÄ och dÄ knÀpper det och sprakar lite, men oftast Àr det heldött, nÄon som har en idé om vad som Är att göra Ät det?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...