Jump to content
Annons

Gissa synten


Neko

Recommended Posts

Vad är detta för synth?

Hård/mjukvara? Årtal? Någon?

Gärna en motivering till svaret också.

ladda hem

EDIT: PGA ett att ljudfilen tydligen inte var så specifik nog lägger jag ned den här trådens ursprungliga syfte. Men ni får gärna kasta ett öra ändå.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😳

Kunde du inte tagit nåt svårare.....? 😉

Nu är jag ju iofs rätt så dålig på sånt här, men i mina öron är det här ett ljud som de allra flesta synthar kan fixa till någotsånär... Så kort sagt: Ingen jävla aning!

🙁

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bekant för mig men jag kan inte sätta fingret på det... Jälar jag vet att jag hört det där tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att det tyligen var ett så allmänt ljud. Kanske är jag som är svag dylika för pads vem vet 🙁

Däremot har jag varken lyckats skruva fram det på min microkorg eller Juno 106a. Det är för snedstämt för junon och för många röster för korgen. (Plus att ingen att framförallt junons filter inte låter på det här viset) Albino mfl klarar det säkert med glans, men andra gratislådor som Synth1 är sämre på den fronten.

Skulle kanske laggt upp ett annat ljudexempel, men det får vara skit samma. Syftet var att kolla vilken typ av svar som kom fram, men det kom ju inte fram så himskans många (antagligen beroende på ljudexemplet förlåt mig). Jag skulle kolla om Synthedit syntar kunde misstas för att vara mer än vad de var. Men eftersom jag valde ett dåligt exempel får jag skylla mig själv 😆 Jag skall inte uppehålla rockfart längre än vad han behöver, och Oslberg var närmast rätt.

Än så länge har åbäket inget namn egentligen. Men synthedit är det. Hela dagen, dessvärre lite hungrig, men den har rätt många oscillatorer och filter, så jag får väl skylla på det och skicka majken på att optimera den. Än så länge har den knappt ett GUI, men är det någon som är intresserad av att testa så är ni välkomna. Kan sätta ihop något som går att använda isf. Är det värt att betala 0 kr för ett dylikt sound? Är det något jag kan jobba vidare på?

Olsberg, en Osiris 12 som är bra mkt snålare är på god väg. Hörs i Debrees låt här på forumet.

EDIT: Slänger med en länk för de som vill prova synten. Den saknar som sagt GUI och har inga presets. Låten ovan är inspelad med startljudet.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Synthedit tyckte jag nästan kunde höras.

Var ju lite det jag var ute efter. Satt och grubblade över oscillatorerna nämligen. Filtren är inte standardgrejjorna, utan ett filter som jag fått hem från synthedits sida.

EDIT: Man kan ju dock konstatera att det inte låter sämre än vilken synth som helst 🙁

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter fläskigt och fint! 🙂 - Vilket iofs gör att den tuggar CPU, men skit i det 😉

Kör du några såna där tokiga symphonic moduler som dubblar oscillatorerna?

/Majken

Nej, men skulle gärna testa om de inte suger för mkt CPU 🙂

suttit och dubblat oscar själv. 12 stycken i två par (A och 😎 om 6. Går att köra A, B, A+B och Off. så man kan snåla in lite på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...