Jump to content
Annons

volymfadening i reason

Recommended Posts

kim (oregistrerad)
Postat

Är det nĂ„gon som vet om man kan volymfade i reason, tex om man lĂ€gger in en trumloop och vill att den ska börja mjukt istĂ€llet för att bara starta pĂ„ samma volym som ÂŽden sen ska fortsĂ€tta i? Jag jobbar paralellt i soundforge dĂ€r jag tar in ljud och anvĂ€nder i samplaren i reason. Har samma problem dĂ€r, jag kan visserligen fixa volymfade i soundforge men dĂ„ ligger den u dĂ€r den ligger och gĂ„r inte att Ă€ndra.

Vad jag gör Àn sÄ lÀnge Àr att jag bygger upp delar av lÄtar för sig och sedan mixar ihop dem i acid, men det Àr krÄngligt. kÀnns som att det borde finnas ett lÀttare sÀtt.

Annons
Postat
Vad jag gör Àn sÄ lÀnge Àr att jag bygger upp delar av lÄtar för sig och sedan mixar ihop dem i acid, men det Àr krÄngligt. kÀnns som att det borde finnas ett lÀttare sÀtt.

Vad sĂ€gs om att göra allt i reason pĂ„ en gĂ„ng? 😉

Postat
Är det nĂ„gon som vet om man kan volymfade i reason, tex om man lĂ€gger in en trumloop och vill att den ska börja mjukt istĂ€llet för att bara starta pĂ„ samma volym som ÂŽden sen ska fortsĂ€tta i?

Variant 1:

Markera mixern din loopspelare Àr kopplad till, högerklicka och vÀlj 'create sequencer track for Mixer'. Starta inpelning, dra i regeln du vill pÄverka, stoppa.

Om det funkade ska det nu finnas en tunn grön ram runt den automatiserade regeln.

Variant 2:

Markera sequencerspÄret som hör till din loopspelare. Automatisera volymregeln pÄ denna enligt modell ovan.

kim (oregistrerad)
Postat
Variant 1:

Markera mixern din loopspelare Àr kopplad till, högerklicka och vÀlj 'create sequencer track for Mixer'. Starta inpelning, dra i regeln du vill pÄverka, stoppa.

Om det funkade ska det nu finnas en tunn grön ram runt den automatiserade regeln.

Variant 2:

Markera sequencerspÄret som hör till din loopspelare. Automatisera volymregeln pÄ denna enligt modell ovan.

tack sÄ mycket, tror att det fungerar nu.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.