Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TyvÀrr har Photo Paper Direct i UK slutat sÀlja A4 Double Sided Inkjet Satin Brochure Paper 120 grams, vilka Àr precis sÄdana som man finner i mÄnga cd-hÀften.

NÄgon som vet VAR dessa finns numera, om de finns?

đŸ˜Č

Annons
Postat

Det var ingen hjÀlp för det har jag redan gjort.

TyÀrr Àr de slut överallt, eller sÄ fallerar det pÄ en egenskap,

t.ex. att de vÀger för mycket, att de Àr alltför matta, eller att

de Àr enkelsidiga. MÄnga lÀnkar dÀr Àr till PhotoPaperDirect, men

de för dem inte lÀngre alltsÄ. Har Àven sökt pÄ eBay, men inte ens

dÀr. Naturligtvis plöjt den svenska marknaden ocksÄ.

Postat

Lite ner i matthet och upp i vikt kan du vÀl ÀndÄ gÄ? DÄ blir det inte sÄ svÄrt.

Jag har köpt pÄ mig den sortens papper jag eftersöker, men inte tillrÀckligt mycket för hela produktionen.

Ser helst att hela upplaga 1 Ätminstone Àr i "samma stil". Sedan Àr de boxar jag ska anvÀnda av PP-modell

och hÀftet 16-sidigt, sÄ högre vikter gÄr inte alls, för det har jag laborerat och provat med. Ofta innebÀr

ju högre vikt ett tjockare papper, dock inte nödvÀndigtvis alltid. Med t.ex. 160 grams sÄ gick inte hÀftet

in innanför klamrarna i asken. Bilderna inuti gör sig bÀst i satinblankt papper dessutom.

StÀllde frÄgan om nÀmnda papper i en livechat till PhotoPaperDirect pÄ deras webbsida idag, men chatrutan

försvann.

Postat (redigerat)

... mindre första upplaga

och/eller ett annat pÀrmpapper i cd-hÀftet (nÄgot lite tjockare glossy/glossy), kanske kanske kan fungera.

oh well

Hojta om ni ser det jag vill ha.

Inte minst Àr det ju alltjÀmt ett galant papper att köra med i framtida produktioner.

Redigerat av debatt
Postat

Har fÄtt svar nu.

Pappret har utgÄtt.

Det finns INGEN tillverkare i hela vÀrlden av den typen av papper, med just den karakteristikan.

De förhandlar med pappersbrukat om uppstart av tillverkning av ett likadant/liknande papper,

men kan inte sÀga hur det kommer att gÄ.

Liknande papper finns ju uppenbarligen t.ex. i nyutkomna cd-hÀften och dÄ borde det gÄ att fÄ

tag i dem nÄgonstans kan man tycka, men de pappren Àr avsedda för tryck, eller möjligen för

laserutskrift, men inte för inkjet.

Det gÄr att fÄ tag pÄ tjocka papper, men det Àr en helt annan sak...

😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.