BobbyBenjaminz Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 Vet ej om detta är rätt forum, men jag gör ett litet försök här ändå. Har ett par Behringer TRUTH monitorer som jag ska använda som diskant i min studio. Min laptop har HD-ljudkort och så har jag ett 5.1 ljudsystem(500W) som är för dator - den heter Creative MegaWorks 5.1 THX 550. Vill ju ha så bra ljud som möjligt från datorn, och jag undrar om det blir HD-ljud från datorn genom Creative-systemet till monitorerna? Eller måste jag köpa en förstärkare som är HD-ljud kompitabel och skippa det befintliga systemet? Frågar här för jag har ingen koll på det tekniska så mycket. 😉
Demonproducenten Postat 4 maj 2011 Postat 4 maj 2011 jag hade svarat att hd-ljud var mer än 5.1 - 7.1 eller nåt men det verkar fel http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=179452
BobbyBenjaminz Postat 4 maj 2011 Trådstartare Postat 4 maj 2011 Monitorerna är nya o såg först nu att de är "aktiva". Behöver ju inte koppla dem genom någon förstärkare, eller? Men jag har bara en 3,5 mm tele port datorn - finns det någon "grenkabel" att köpa så jag får fler tele-honor utav en 3,5 mm hona på datorn, utan att ljudet försämras? Eller hur funkar det? Hade tänkt att använda 1 hona till Behringer monitorerna och 1 hona till Megaworks systemet (och därmed andra passiva monitorer).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.