Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag tänkte installera en demoversion av ett Waves-plugin.

Först har jag skickat en ILOK-licens från Waves hemsida till mitt Ilok-konto.

Därefter har jag laddat ner licensen till min Ilok.

Sedan har jag att via V8 ladda ner det Wave-plugin som jag skaffade licens till.

Men när jag sedan startar mitt Cubase SX och ska öppna Waves-pluggen får jag följande meddelande:

"WaveShell-VST is not compatible with current application.

WaveShell-VST and the Waves Plugins can only run in applications that support VST shell Plugins (kPlugCategShell)."

Men är det någon som vet varför det inte fungerar och hur man kan lösa problemet?

Annons
Postat (redigerat)

Jag sitter intemed Cubase framför mig, men vill minnas att det går att göra vissa inställningar för Waves Shell i själva programmet. Kontrollera även att både licens och plugg är samma version, dvs V8.

Redigerat av joachime
Postat
  On 2011-04-27 at 08:58 sa joachime:

Jag sitter intemed Cubase framför mig, men vill minnas att det går att göra vissa inställningar för Waves Shell i själva programmet. Kontrollera även att både licens och plugg är samma version, dvs V8.

Hej och tack för svar,

Jag lyckas inte öppna upp V8 som ett program. Vid installationsprocessen får jag dock frågan om jag vill installera V6 V7 eller V8 sedan väljer jag vilka pluggar jag vill installera. Mitt Cubase SX är ju ganska gammalt men det borde väl fungera ändå. Sedan vet jag inte om det har med 32 eller 64 bitars att göra. Jag kan inget om det, men jag antar att jag kör 32 bitars.

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.