Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vill göra anspråk på mitt namn på Albumcredits.com, och av FAQ så tycks det som att en basic profile är gratis, men när man ska fylla i sina uppgifter så finns bara två varianter - den ena kostar 12 $/månad och den andra 99 $/år.

Nån som är registrerad och vet vad som gäller?

Annons
Postat

Albumcredits verkar rörig. En massa information om vilka man associeras med men kanppt något om vad man gör.

Har du kollat in discogs? Där är credits från släppen i fokus.

Postat

Albumcredits verkar rörig. En massa information om vilka man associeras med men kanppt något om vad man gör.

Har du kollat in discogs? Där är credits från släppen i fokus.

Nej, jag har inte kollat discogs. Men jag ska!

När jag upptäckte albumcredits så tyckte jag det var gott att hitta nån slags musikens motsvarighet till IMDB.com.

Hittils så har mest använt albumcredits för att spana in plattor jag gillat - kollat vilka som mixat/mastrat (och spelat...) och sen letat mig vidare, och på det viset funnit mycket fin musik att lyssna till.

Nu tänkte jag regga mig själv i och med att jag släpper platta i eget namn, sökte på mig själv och fick upp mitt namn för en skiva jag medverkade på för ett gäng år sen.

Men ok, nu ska jag utforska discogs! Tack för tips.

Fredde

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.