Jump to content
Annons

Presonus Universal Controll funkar inte


busse

Recommended Posts

Jag håller på att testa ett Windows 7 64-bit system på min dator men hittills har det bara varit problem. Största problemet är att jag får inte igång mitt Presonus Firestudio ljudkort, det verkar som att drivrutinen funkar men då jag skall öppna mjukvaran för att ställa in inställningarna "Universall Controll" så kommer en "tom" ruta upp och allt låser sig. Har laddat ner drivaren och mjukvaran som skall användas för W7 men jag får det inte att funka.

Nån som har tips på vad jag skall göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nog är det rätt grejer i datorn för det skall väl inte spela roll om man har XP eller W7? Firewiren sitter på moderkortet med det är Texas Instruments. Jag har två system på var sin hårddisk på denna dator, tack och lov. Jag har kört XP i två år på datorn och det har funkat fint och det gör det fortfarande när jag kör med XP, kunde ju forstätta med XP men vill få igång W7 för att kunna uttnyttja all ram jag har i datorn.

Dioden på ljudkortet som blinkar rött, blått då man inte har kontakt slutar blinka och lyser blått så och jag fick meddelnande att enheten var klar för användning då jag installerat mjukvaran. Av detta misstänker jag att drivrutinen är nog okej men det verkar vara nåt elände med själva mjukvaran som styr inställnningarna för ljudkortet, som sagts tidigare låser det sig den då jag försöker starta "Universal Controll".

Vad kan man göra? Upptäckte också att jag inte kan "authorize" vissa pluggar, då jag knappat in koderna så försvinner rutan men kommer igen så fort jag öppnar pluggen nästa gång. Kan det vara nåt knas med Windows 7?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...