Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Anar att detta inte är rätt forum för min fråga men gör ett försök ändå..

Installerade igår ett program, "Hear", på min MacBook Pro för att ljudet sades bli bättre då. Testade och blev inte nöjd och avinstallerade därför programmet (drog ikonen till papperskorgen och startade om). Därefter fungerade ljudet fint och högtalarna producerade klart och tydligt ljud. Inga konstigheter.

Idag! Då skall det bråkas. Högtalarna låter lite som när man har sprängt hörlurar...det blir inget tydligt ljud...framförallt låter det illa när man höjer volymen. Det känns som att mellanreg./diskant får handskas med frekvenser de inte klarar...Obs! Bara min gissning...

Någon som har några ideer?

Mvh B1B2

Annons
Posted

Vill bara klargöra att jag inte känner till programmet du pratar om men det ljudmässiga låter som om att man har ett försteg alldeles för starkt. Distar det?

Posted

Kan inte avgöra om det distar eller ej då jag inte vet vad det innebär...men det sprakar och låter ansträngt. Känns som sagt som att det inte är "filtrerat" och att fel element får fel uppgift liksom...

Om det nu "distar" - vad kan detta bero på?

Mkt tacksam för svar skall sägas.

Posted

Problemet löst. Var tvungen att avinstallera "Hear" ordentligt. Riktig skit det där...förstör ljudet när programmet inte används så att man skall köpa skiten..usch.

Tack för hjälpen trots allt.