Jump to content
Annons

Problem med Tascam FW-1082 och datorljud


Terror

Recommended Posts

Hejsan! Införskaffade mig en Tascam FW-1082 nyligen. Den fungerar kanon bra i Cubase 5! Men det vill inte riktigt fungera med "det vanliga ljudet ur datorn", och då menar jag tex från iTunes eller youtube. Det laggar något otroligt! Låten går kanske 2 sek, sen är det 5 sek tystnad, sen fortsätter den i 1 sek, sen 7 sek tystnad osv. Vad beror detta på? Och finns det något jag kan göra åt det?

För jag tycker att de är konstigt att det fungerar felfritt i Cubase, utan det är just när jag använder mig av "datorns ljud". Snälla help me!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Har inte detta kort, men eftersom ingen så kan jag kanske ge dig idéer att leta vidare på.

Vad har du för dator? Noterade nämligen att Tascam postat "final driver" på sin hemsida som signalerar att de inte tänker uppdatera det längre.

På Windows verkade stödet vara brett, men det verkade inte finnas 64-bitars drivers för Mac. Så kör du Win/Mac? 64-bits?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Har inte detta kort, men eftersom ingen så kan jag kanske ge dig idéer att leta vidare på.

Vad har du för dator? Noterade nämligen att Tascam postat "final driver" på sin hemsida som signalerar att de inte tänker uppdatera det längre.

På Windows verkade stödet vara brett, men det verkade inte finnas 64-bitars drivers för Mac. Så kör du Win/Mac? 64-bits?

Tjena, nej ja kör 32-bit 🙂

Men jag har löst problemet, fråga mig inte hur jag gick till väga, men de funkar nu iaf ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...