Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Jag tänkte att det var dags att komma igång med mitt MIDI-klaviatur (MK-61) som jag fick för ett par år sedan. Problemet är att varken fick MIDI-kabel eller fantomatning till den så det lämnar mig med två frågor till er.

Måste den matas med kräm och isåfall, var kan jag köpa en adapter som passar?

Luktar den här MIDI-USB gott eller borde jag lösa det via mitt externa ljudkort på något annat sätt? (Har ingen firewire på min laptop)

Tack på förhud!

Annons
Postat

Det här känns obehagligt bekant. Både den udda klaviaturmodellen och det billigaste möjliga interfacet från Dustin.

Problemet är att varken fick MIDI-kabel eller fantomatning till den
En midiklaviatur behöver inte fantommatning, däremot kan den behöva strömförsörjning. 😉

Minns inte hur det var med MK-61, hade den ingen ingång på sidan för likström?

Luktar den här MIDI-USB gott

Brasklapp: En ommärkt Viewcon som inte är class-compliant, funkar dåligt med 64-bitars Windows eller inte alls med Mac. Men kör du 32-bitars Windows är det lugnt.

Finns inte längre i Deltacos sortiment vad jag vet, därför säljs den också ut billigt.

från tråden Hur kopplar jag in en gammal midiklaviatur?

Postat (redigerat)

Tack för svar!

Jag läste i tråden men jag förstod inte riktigt hur jag skulle strömförsörja jäveln 😏

EDIT: Hittade nu att det är genom gameporten, frågan är nu om jag tjänar jag på att köpa ett nytt MIDI-klaviatur?

Redigerat av Saltslick
Postat
EDIT: Hittade nu att det är genom gameporten, frågan är nu om jag tjänar jag på att köpa ett nytt MIDI-klaviatur?

Ja, det skulle jag rekommendera.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.