Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har precis fått hem mitt ljudkort M-Audio ProFire 2626. På min tidigare datorn (bytte nyss) så har jag haft en firewire ingång och det hade jag helt glömt bort att jag INTE har på min nurvarande. Finns det något annat sätt som man kan koppla in ljudkortet på ? Har 2 firewire utgångar på ljudkortet. Typ som en firewire omvandlare till usb eller något.

Tack på förhand

Annons
Postat

smart! ska nog satan göra de, funderar ändå på att köpa en iMac att ha som studio dator men idom är det väl firewire standard?

Yepp. Firewire 800. Den fungerar även med 400.

Med 99.9% säkerhet kommer apple installera nya thunderbolt i alla sina datorer som dom gjort med Macbook pro. Vilket har en hastighet på 10gig/sek. Så där kan du koppla in flera firewire kontakter samtidigt. 🙂

Postat

vad är det för 800 och 400 då?🙂 båda funkar väl?

tänkte på mitt m-audio kort.. Båda 400 och 800 funkar?

Det är firewire 400 på ditt kort. Det fungerar både i firewire 400 samt 800 portar.

Postat

as bra!! Sticker iväg nu och köper ett Firewire kort, editar sen om det strular!

Tack för alla svar 🙂

Om du köper firewire 800 se till att köpa en adapter! Så kabeln passar i porten. Dom är inte likadana!

Postat (redigerat)

vart passar den inte? :S Det är ett Pci express kort till en PC.. får panik nu, skulle precis åka och köpa ett 😛 svara så fort du kan!

Firewire 400 är inte samma port som firewire 800. Pci express det är inget problem det är samma så att det ska passa i datorn är inga problem.

Men eftersom du har firewire 400 kabel och om du köper ett kort med bara firewire 800 så måste du ha en ny kabel/adapter för att ditt m-audio ska passa. Förstår du?

Alltså en Firewire 400-800 kabel. Köper du ett kort med 400 är allt fixat. köper du ett kort bara 800 måste du ha en kabel så att du kan koppla ditt ljudkort in i det.

STD1_F3N404-06-APL.jpg

Redigerat av Gäst
Postat

Höger är den du har. Firewire 400.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.