Jump to content
Annons

Hur får man 64 Steps i step sequencern?


Mikael_C

Recommended Posts

Tjena,

Jag har ett delikat problem som jag inte riktigt hittar lösningen på.

Jag kan bara få 32 steps i min step sequencer och enligt manualen så skall det gå att få 64 steps(?). Jag ökar steps i rutan "Pattern Length" (Number of Beats) men kommer där alltså bara upp i 32 steps. Jag tycker minnas att jag har haft möjligheten tidigare men kanske har jag pillat på något som gör att det inte går längre?

Var ställer man in så att man kan öka till 64 steps? Är det någon bakomliggande inställning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testade snabbt nu och jag kunde få 64 steps.

Kollade i options men där fanns det inga inställningar för antal steps i sequencern. Vad jag kunde se.

Vet tyvärr inte hur man skulle kunna lösa problemet.

Tack för svaret. Det går ju som sagt enligt manualen så jag får kolla riktigt nog så fort jag hinner vad det kan vara som gör att jag inte lyckas fixa det. Skönt att höra att någon annan lyckas också så att jag inte tror att jag har drömt det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag använder FL studio men google är min vän och enl http://flstudio.image-line.com/help/html/stepsequencer.htm så ska det gå att ställa in för 64 steps..

Exakt. Jag har kollat in det. Det är just därför jag ställer frågan i o m att jag inte får till det i mitt FL Studio. Skumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...