Jump to content
Annons

Ny hit?


venice

Är de här en hit?  

47 röster

  1. 1. Är de här en hit?

    • 1
      1
    • 2
      3
    • 3
      9
    • 4
      8
    • 5
      6


Recommended Posts

*LÅTNAMN:My call

*GENRE:Pop/Rnb

*ARTISTNAMN:Sabina

*LÅTLÄNGD:3:22

*KOMPOSITÖR:T.Merkesdal

*PRODUSENT:T.Merkesdal/J.Nordberg

*EV.MEDVERKANDE:Sabina på vocals,Micke Lavrell på ak.gitar/el.gitar

*INNSPELNINGSÅR:2004

*FORMAT:Mp3

*STORLEK:3,16MB

*STATUS:Färdig demo

*LÅTLÄNK:My_call

My call[/color]]Urört[/url]

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Varför så dåligt codad?

Vel,de beror på den sidan som låten ligger på inte har bättre kvalite beroende på plats. Du hittar låten här:

http://www11.nrk.no/upunkt/urort/framework...nd&band_id=3782

Då kan du tanka hem den med en bättre kvalitet om du vil.

Vel,de beror på den sidan som låten ligger på inte har bättre kvalite beroende på plats. Du hittar låten här: My call

Då kan du tanka hem den med en bättre kvalitet om du vil 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så dåligt codad?

Vel,de beror på den sidan som låten ligger på inte har bättre kvalite beroende på plats. Du hittar låten här:

http://www11.nrk.no/upunkt/urort/framework...nd&band_id=3782

Då kan du tanka hem den med en bättre kvalitet om du vil.

Vel,de beror på den sidan som låten ligger på inte har bättre kvalite beroende på plats. Du hittar låten här: My call

Då kan du tanka hem den med en bättre kvalitet om du vil 😉

Vill inte göra dig besviken ellerså men kvalitén på den sidan är inte bättre de är fortrande 48kb/s

annars är de skön låt refrengen är "catchig" typisk MTV låt

Kan nog bli en hit 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt i grunden. Det är dock helt omöjligt att kommentera mix när det är så låt bitrate på låten. Det låter som om plockgitarren är midi... men det kan vara för att det är så dålig kvalitet på ljudet. Men om så skulle vara fallet så kanske man kan byta ut den 😳

Sen tycker jag den sticker ut lite för lite för att det ska kunna bli en hit. Det kan ju vara en produktionsfråga, men Refrängen känns aningen slätstruken. Tolka mig rätt... den är bra producerad och låter snygg. Men det känns som om man har hört det förut och soundet känns väl inte 100% fräscht (påminner lite i stilen som låtar som "weak" med Jennifer brown och den låter har ju några år på nacken). Nuförtiden håller ju sound inte i sig allt för länge och ska man göra hitmusik så tror jag att det är A och O med "fräscha" sounds...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt i grunden. Det är dock helt omöjligt att kommentera mix när det är så låt bitrate på låten. Det låter som om plockgitarren är midi... men det kan vara för att det är så dålig kvalitet på ljudet. Men om så skulle vara fallet så kanske man kan byta ut den 😉

Sen tycker jag den sticker ut lite för lite för att det ska kunna bli en hit. Det kan ju vara en produktionsfråga, men Refrängen känns aningen slätstruken. Tolka mig rätt... den är bra producerad och låter snygg. Men det känns som om man har hört det förut och soundet känns väl inte 100% fräscht (påminner lite i stilen som låtar som "weak" med Jennifer brown och den låter har ju några år på nacken). Nuförtiden håller ju sound inte i sig allt för länge och ska man göra hitmusik så tror jag att det är A och O med "fräscha" sounds...

Sen när refuseras en sång av sång av radio för att den skulle vara oorginell? Det är bara att slå på Rix FM, Radio City, Energy eller vad du vill så kan du sitta där och leka Saida i låtarna.

För övrigt tycker jag att det borde vara lektion 1 på kulturama att man lägger upp en låt i schysst kodning. Fast ni kanske hade tänkt kränga låten och inte vill att den ska cirkulera på internet....Är det så?

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt tycker jag att det borde vara lektion 1 på kulturama att man lägger upp en låt i schysst kodning. Fast ni kanske hade tänkt kränga låten och inte vill att den ska cirkulera på internet....Är det så?

Eftersom jag pluggar med Trond så vet jag att så är fallet.

Låten är riktigt grym i rätt kvalité och svänger som fan 🙁 kommer inte alls till sitt rätta nu tyvärr.

Tjena Trond förresten 😉

syns imorrn i plugget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är det som lagt upp denna? är det Trond?

Tydligen 😉

PROD. er en 29 år gammel "gutt" fra en öy utenfor Bergen som i sitt hele liv har elsket å drive med musikk. Etter å ha jobbet med diverse andre ting,bestemmte jeg meg en dag for at"nå eller aldrig!"

Jeg sökte da i siste liten i fjor på en musikk skole i Stockholm med musikkproduksjon som hovedfag.

Jeg har nå gjort min förste produksjon og fått med meg Josefin Glenmark på vokal,som tro det eller ei medvirker på Robbie Williams seneste plate.

Jeg håper på å få laget mye musikk disse to årene her,så dere har mye å glede dere til:-)

Mvh

Trond Merkesdal (PROD.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Influenser har vi alla men detta känns inte på något sett orginellt i mina öron, det är bra producerat hon sjunger bra men det låter som allt annat.....Bra men tråkigt...Försök hitta det egna, som alla har, då kan det bli j-gt bra för kvalitén finns där om än något opersonligt (gå era egna vägar) 😎

Edit: only my opinium

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

En bra låt i grunden. Det är dock helt omöjligt att kommentera mix när det är så låt bitrate på låten. Det låter som om plockgitarren är midi... men det kan vara för att det är så dålig kvalitet på ljudet. Men om så skulle vara fallet så kanske man kan byta ut den 😎

Sen tycker jag den sticker ut lite för lite för att det ska kunna bli en hit. Det kan ju vara en produktionsfråga, men Refrängen känns aningen slätstruken. Tolka mig rätt... den är bra producerad och låter snygg. Men det känns som om man har hört det förut och soundet känns väl inte 100% fräscht (påminner lite i stilen som låtar som "weak" med Jennifer brown och den låter har ju några år på nacken). Nuförtiden håller ju sound inte i sig allt för länge och ska man göra hitmusik så tror jag att det är A och O med "fräscha" sounds...

Sen när refuseras en sång av sång av radio för att den skulle vara oorginell? Det är bara att slå på Rix FM, Radio City, Energy eller vad du vill så kan du sitta där och leka Saida i låtarna.

För övrigt tycker jag att det borde vara lektion 1 på kulturama att man lägger upp en låt i schysst kodning. Fast ni kanske hade tänkt kränga låten och inte vill att den ska cirkulera på internet....Är det så?

Jag vet inte hur många förläggare du har varit i kontakt med, men det är klart att den kan vara oorginell och fortfarande bli en hit. Men då bör man heta Jörgen Elofsson eller Max Martin. Det kan funka ändå, men då måste det vara en killer refräng... Det bör också vara extremt välproducerat

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur många förläggare du har varit i kontakt med, men det är klart att den kan vara oorginell och fortfarande bli en hit. Men då bör man heta Jörgen Elofsson eller Max Martin.

Ah, det är han med förläggarna igen. 😎

Rätta mig om jag har fel, men ingen släpper en anonym och blek låt, oavsett vem som producerat.

(OBS - OT! Jag har inte ens lyssnat på kulturama-låten.)

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt tycker jag att det borde vara lektion 1 på kulturama att man lägger upp en låt i schysst kodning. Fast ni kanske hade tänkt kränga låten och inte vill att den ska cirkulera på internet....Är det så?

Eftersom jag pluggar med Trond så vet jag att så är fallet.

Låten är riktigt grym i rätt kvalité och svänger som fan 🙂 kommer inte alls till sitt rätta nu tyvärr.

Tjena Trond förresten 🙂

syns imorrn i plugget!

Om man går inn på sidan här så kan man faktisk tanka hem låten i bättre format 128Kbps/44Khz,men då må man oxå forstå norska 😎 ,for "last" är de samma som å tanka ner! De är INTE så svårt faktisk!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, det är han med förläggarna igen. 😆

Va fan menar du med det? Jag har ingen lust att få spydiga kommentarer när jag ger konstruktiv kritik. Kan du itne bara strunta i att svara istället för att vara spydig. Eller kanske kommentera låten istället... antar att det var därför vederbörande lade ut låten istället för att du ska spy ut massa skit.

Angående låtar så är det självklart att det är lättare för en etablerad låtskrivare att få med en "blek" låt på en skiva än en rookie. Det är väl bara att lyssna på vilket album som helst... Inte hade nån rookie kunnat få med så dåliga låtar som en del artister har.

Ett annat, extremt tydligt exempel är väl melodifestivalen. Där det endast är ett fåtal nya låtskrivare per år. Trots att dom får in så groteskt mycket låtar kan samma låtskrivare vara representerad 4-5 gånger i samma melodifestival. Och vilka låtar som är med... Hur många är det som överlag tycker att melodifestivalen håller hög klass?

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan menar du med det?

Åh, bara att jag plötsligt kom ihåg dig och dina konstruktiva inlägg i Reason-forumet. 😆

Jag har ingen lust att få spydiga kommentarer när jag ger konstruktiv kritik. Kan du itne bara strunta i att svara istället för att vara spydig. Eller kanske kommentera låten istället... antar att det var därför vederbörande lade ut låten istället för att du ska spy ut massa skit.

Jag menar verkligen inte att vara spydig, tvärtom är jag glad för din skull -

den måste vara toppen att ha haft kontakt med flera förläggare. 😄

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man går inn på sidan här så kan man faktisk tanka hem låten i bättre format 128Kbps/44Khz,men då må man oxå forstå norska 😆 ,for "last" är de samma som å tanka ner! De är INTE så svårt faktisk!!

var sitter den här "last" länken da?

EDIT: Hittade den! 😄

Redigerat av sozo
Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt tycker jag att det borde vara lektion 1 på kulturama att man lägger upp en låt i schysst kodning. Fast ni kanske hade tänkt kränga låten och inte vill att den ska cirkulera på internet....Är det så?

Eftersom jag pluggar med Trond så vet jag att så är fallet.

Låten är riktigt grym i rätt kvalité och svänger som fan 🙂 kommer inte alls till sitt rätta nu tyvärr.

Tjena Trond förresten 🙂

syns imorrn i plugget!

Om man går inn på sidan här så kan man faktisk tanka hem låten i bättre format 128Kbps/44Khz,men då må man oxå forstå norska 😉 ,for "last" är de samma som å tanka ner! De är INTE så svårt faktisk!!

haha, hoppsan 🙂 det missade jag 🙂

kul att höra sina gitarrer i lurar såhär 🙂

syns imorn (eller idag beroende på hur man ser det:))

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Den som har gjort detta har ju helt klart en talang för "hit-skapande"! "Känns" som att denna person härmar (visserligen skickligt) det "soundet"

alla andra redan härmar vilket gör att alla försök att "sticka ut" är helt dödfödda innan man ens försökt! Låter som en kliché men experimentera

fram ngt eget! Paradoxalt nog så blir det mer kommersiellt ifall det görs mindre kommersiellt samt gärna lite "konstigt"! Sedan måste det till ngn

brygga / ngt stick som sedan kan vävas in i refrängen, för även om refrängen "sätter sig" så känns den nästan lite påträngande redan vid första

lyssningen! (Betyget är dock brA* då det mesta annat annars är skit 😛!)

Mvh A*

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just på att det var denna låt jag visslade på förut. 😆

Så... den satte sig alltså! Hoppar in och kastar in en tumme till...

Försökte kapa radioprataren i slutet så att man slapp höra honom (*ryslig*) men han hoppar in ganska tidigt så det gick inte så bra 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

En SÅN röst vill jag oxå ha i mina låtar... :rolleyes:

😉

ojojojojojjjj va svag jag är för exakt den här typen av tjejröster... låter *så* bra.

Whatabout the låt då?.. jo den har en hel del som sätter sig i harmoniväg.. det är dock helt omöjligt att säga något om mixen med den kvalitén på MP3:an...

Full pott för en bra låt iaf.

Edittt: (lyssnade på 48Kbps versionen kanske skulle lyssnat på den andra..meeeen..själva låten är bra oavsett komprimering..resten är ju bara polish.)

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

A* skulle börja med sången A*capella (o ta bort A*utotune (dåå sticker du verkligen ut ifrån mängden)) o därefter kapa bort lite refräng ifrån slutet!

(Refräng + tystnad + A*ckordhöjning?) Lägg till ngt konstigt (ngn som gallskriker innan varje refräng :rolleyes:) Dock, det här med o sticka ut kan inte nog

poängteras ty ifall denna låt var skriven utav ngn etablerad låtmakare skulle den med 99% sannolikhet hamna på "någons" skiva medan nu är risken

mycket stor att den bara försvinner i mängden... tyvärr!

Mvh A*

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindebergmusic (oregistrerad)

Dåligt kvalité på ljudet gör allt lite svårare. Men sången lyser genom ändå! Väldigt bra och dynamisk sångröst!!!!!

Kanon! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

A* skulle börja med sången A*capella (o ta bort A*utotune (dåå sticker du verkligen ut ifrån mängden)) o därefter kapa bort lite refräng ifrån slutet!

(Refräng + tystnad + A*ckordhöjning?) Lägg till ngt konstigt (ngn som gallskriker innan varje refräng 🙂) Dock, det här med o sticka ut kan inte nog

poängteras ty ifall denna låt var skriven utav ngn etablerad låtmakare skulle den med 99% sannolikhet hamna på "någons" skiva medan nu är risken

mycket stor att den bara försvinner i mängden... tyvärr!

Mvh A*

Ärlig talat så har jag ingen autotune på sången. Och den nya Pitch corrector i Logic7 är altför dårlig,så jag ville inte använda det.

Link to comment
Dela på andra sajter

En SÅN röst vill jag oxå ha i mina låtar... 😆

😆

ojojojojojjjj va svag jag är för exakt den här typen av tjejröster... låter *så* bra.

Full pott för en bra låt iaf.

Oj vad jag håller med Demo! HITVARNING!

men måste hålla med Vectro också, radiopratgrejjen gjorde att jag lade en kräka bredvid tangentbordet. 🙂

Hoppla!

Link to comment
Dela på andra sajter

En SÅN röst vill jag oxå ha i mina låtar... 🙂

😆

ojojojojojjjj va svag jag är för exakt den här typen av tjejröster... låter *så* bra.

Whatabout the låt då?.. jo den har en hel del som sätter sig i harmoniväg.. det är dock helt omöjligt att säga något om mixen med den kvalitén på MP3:an...

Full pott för en bra låt iaf.

Edittt: (lyssnade på 48Kbps versionen kanske skulle lyssnat på den andra..meeeen..själva låten är bra oavsett komprimering..resten är ju bara polish.)

Jag får det på varje låt eftersom det är min tjej som sjunger 😆

Låten i bättre kvalité för er som undrade 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...