GĂ€st Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Hej Redigerat 28 november 2022 av melonrush
Demonproducenten Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 hur vill du anvÀnda kompressorn? pÄ vÀg in eller ut frÄn kortet? har du idag micken kopplad direkt till kortets preamp kommer du inte kunna anvÀnda kompressorn mellan micken Ä kortet
Gilbert Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 Nej, du kan inte anvÀnda kompressorn om du inte har ytterligare en preamp (om inspelning) dÄ Duet inte har nÄgra inserts eller extra in/ut -gÄngar och du kommer inte att kunna anvÀnda den i mixlÀge (i stereo iallafall och inte praktiskt i mono heller) dÄ du bara har 2x I/O pÄ ditt ljudkort. Om jag var i dina skor sÄ skulle jag absolut kolla in ett UAD-kort sÄ kan du köra en hel hög med SSL-kompressorer samtidigt (samt en hel del annat kul)!
GĂ€st Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Hej Redigerat 28 november 2022 av melonrush
Gilbert Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Om du vill anvÀnda extern hÄrdvara i mixlÀge sÄ mÄste du ha fler in och ut -gÄngar pÄ ditt ljudkort. Om du vill kunna anvÀnda den vid inspelning med mikrofon sÄ mÄste du först anvÀnda en mikrofonförstÀrkare innan du gÄr in i kompressorn som sedan kopplas till ljudkortets ingÄng. Redigerat 8 februari 2011 av Gilbert
Demonproducenten Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 vad kompressorn egentligen Àr tÀnkt att anvÀndas till Àr som kompressor i effektkedjan. dÄ rekommenderar jag mycket hellre samma grunka fast i mjukvaruform
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.