Gäst Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Hej Redigerat 28 november 2022 av melonrush
Demonproducenten Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 hur vill du använda kompressorn? på väg in eller ut från kortet? har du idag micken kopplad direkt till kortets preamp kommer du inte kunna använda kompressorn mellan micken å kortet
Gilbert Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 Nej, du kan inte använda kompressorn om du inte har ytterligare en preamp (om inspelning) då Duet inte har några inserts eller extra in/ut -gångar och du kommer inte att kunna använda den i mixläge (i stereo iallafall och inte praktiskt i mono heller) då du bara har 2x I/O på ditt ljudkort. Om jag var i dina skor så skulle jag absolut kolla in ett UAD-kort så kan du köra en hel hög med SSL-kompressorer samtidigt (samt en hel del annat kul)!
Gäst Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Hej Redigerat 28 november 2022 av melonrush
Gilbert Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 (redigerat) Om du vill använda extern hårdvara i mixläge så måste du ha fler in och ut -gångar på ditt ljudkort. Om du vill kunna använda den vid inspelning med mikrofon så måste du först använda en mikrofonförstärkare innan du går in i kompressorn som sedan kopplas till ljudkortets ingång. Redigerat 8 februari 2011 av Gilbert
Demonproducenten Postat 8 februari 2011 Postat 8 februari 2011 vad kompressorn egentligen är tänkt att användas till är som kompressor i effektkedjan. då rekommenderar jag mycket hellre samma grunka fast i mjukvaruform
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.