Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Redigerat av melonrush
Annons
Postat

apogeeduet.jpg

XLogic-G-Series-Comp-lg_2.jpg

hur vill du anvÀnda kompressorn?

pÄ vÀg in eller ut frÄn kortet?

har du idag micken kopplad direkt till kortets preamp kommer du inte kunna anvÀnda kompressorn mellan micken Ä kortet

Postat

Nej, du kan inte anvÀnda kompressorn om du inte har ytterligare en preamp (om inspelning) dÄ Duet inte har nÄgra inserts eller extra in/ut -gÄngar och du kommer inte att kunna anvÀnda den i mixlÀge (i stereo iallafall och inte praktiskt i mono heller) dÄ du bara har 2x I/O pÄ ditt ljudkort.

Om jag var i dina skor sÄ skulle jag absolut kolla in ett UAD-kort sÄ kan du köra en hel hög med SSL-kompressorer samtidigt (samt en hel del annat kul)!

Postat (redigerat)

Hej

Redigerat av melonrush
Postat (redigerat)

Om du vill anvÀnda extern hÄrdvara i mixlÀge sÄ mÄste du ha fler in och ut -gÄngar pÄ ditt ljudkort. Om du vill kunna anvÀnda den vid inspelning med mikrofon sÄ mÄste du först anvÀnda en mikrofonförstÀrkare innan du gÄr in i kompressorn som sedan kopplas till ljudkortets ingÄng.

Redigerat av Gilbert
Postat
vad kompressorn egentligen Àr tÀnkt att anvÀndas till Àr som kompressor i effektkedjan.

dÄ rekommenderar jag mycket hellre

X-Comp_large.jpg

samma grunka fast i mjukvaruform

• GĂ€st Ă€ndrade titeln till Hej

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.