Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

VST Drum Sessions bestod av färdiga låtar med olika variationer i trumspelandet där varje trumslag var en kort ljudfil så kallade rexfiler. Man kunde alltså välja vilket tempo som helst på låten, ljudfilerna placerade ut sig glesare eller tätare efter tempot och det gick att editera obegränsat. När jag bytte från tidigare Cubase till SX fungerade inte Drum Session längre. Jag skaffade Groove Agent men fann det vädigt svårhanterligt. Det går ju inte att plocka fram just dom patterns t. ex. fills man vill använda utan man får spela in på måfå och sen börja leta. Dessutom låter den tunt. Finns någon ersättare för VST Drum Sessions eller hur får man programmet att fungera i SX?

Annons
Postat

VST Drum Sessions är en separat samling DataCD-skivor med förprogrammerade trumstilar utgivna av Steinberg och avsedda för Cubase VST. Jag köpte fem paket á 995 kr med ett 20-tal trumstilar i varje paket. Klart besviken när dom inte funkar i SX. Har inte uppgraderat till SX3 än så jag vet inte om dom funkar där. Om det går i Cubase SL vet jag inte men dom ingår inte i SL.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.