Jump to content
Annons

Sequencerprogram för filmmusiker?


matsumoto

Recommended Posts

Vilket program är bäst om man både vill ha riktiga bra verktyg för att skapa musik till film samt att man även vill kunna ljudlägga filmer i programmet (måste kunna spela upp video i det)?

Jag vet att Logic är bra till detta, men eftersom jag inte har råd med en mac så får det bli en pc istället:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla in Nuendo:

N3 info

Har OMF och AAF - fast det kanske Sonar också har(?).

Bra att ha om ditt projekt ska flyttas runt - vilket det ju oftast brukar göras om man pysslar med filmmusik/ljudläggning.

Slängde precis ihop lite filmmusik till en grej jag håller på med i Nuendo och det funkar fint. Låter så här: lite filmmusik

Dessutom funkade det fint att importera en OMF2 från Avid. Kalas tycker jag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in Nuendo:

N3 info

Har OMF och AAF - fast det kanske Sonar också har(?).

Bra att ha om ditt projekt ska flyttas runt - vilket det ju oftast brukar göras om man pysslar med filmmusik/ljudläggning.

Slängde precis ihop lite filmmusik till en grej jag håller på med i Nuendo och det funkar fint. Låter så här: lite filmmusik

Dessutom funkade det fint att importera en OMF2 från Avid. Kalas tycker jag. 😉

Ah!

Vad är OMF och AAF egentligen?🙂

det där lät ju sjysst! får man fråga vart stråkarna kom ifrån? snygga:)

Nuendo är kanske något för mig. gut:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är format för att kunna flytta mellan olika system. Tex om man klipper nåt i Avid så exporterar man man en OMF till Pro Tools/Nuendo (eller vad som nu kan tänkas läsa OMF) där man då gör sin ljudbearbetning. OMF är väl en slags industri standard. AAF blir väl nya. Har själv bara pillat lite med OMF och är inte så himla insatt i det tekniska. Bara det går att exportera/importera så är jag glad.

Kul att du tyckte det lät bra 😆

Stråkarna och nästan alla andra ljud i musiken kommer från EWQLSO Gold.

Ett samplingsbibliotek: EWQLSO Gold

Hade egentligen inte råd med det men så kom där ett grupp köp som gav en kraftig rabatt så jag slog till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är format för att kunna flytta mellan olika system. Tex om man klipper nåt i Avid så exporterar man man en OMF till Pro Tools/Nuendo (eller vad som nu kan tänkas läsa OMF) där man då gör sin ljudbearbetning. OMF är väl en slags industri standard. AAF blir väl nya. Har själv bara pillat lite med OMF och är inte så himla insatt i det tekniska. Bara det går att exportera/importera så är jag glad.

Kul att du tyckte det lät bra 😆

Stråkarna och nästan alla andra ljud i musiken kommer från EWQLSO Gold.

Ett samplingsbibliotek: EWQLSO Gold

Hade egentligen inte råd med det men så kom där ett grupp köp som gav en kraftig rabatt så jag slog till.

Okej! det kan ju vara praktiskt:)

jäklar vad dyrt det var med Nuendo, kollade upp priset nu. det blir till att hålla hårt i slantarna någon månad för att få råd med det:(

Det lät riktigt bra!

Verkligen skitsnygga stråkar mm.

Så du är nöjd med Nuendo antar jag?

Jag vill gärna veta lite mer om Nuendo!

Vad har man för funktioner?

Är det stor skillnad mellan Nuendo och Cubase?

Vad är det egentligen som gör det så bra om man ska hålla på med tvspels och filmmusik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...