Jump to content
Annons

Plug in för att fixa dålig Latency Pro Tools 8 M-powered?


sLk

Recommended Posts

Tjena.

Har problem med Latencyn i Pro Tools 8 när jag spelar in, tex när jag sjunger så kommer ljudet efter i hörlurarna så det blir det där skumma ekot.

Har stället ner alla buff grejer o sample grejen men ändå inte fått det att funka. Hjälper inte heller att ställa playback buffern lägre.

Finns det någon plug som fixar detta?

I mitt Protools finns inte " low latency monetoring så det går inte att fixa så.

Sökt runt som en galning och kollat 100tals Youtube klipp men inte hittat nått.

Finns det inte bara nån liten ruta där man kan ställa in typ MS?

Testade nyss ATA och trodde de skulle funkar, men det hjälpte ju inte.

Tack på förhand!

Mvh Jimmy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det har jag, försökt klicka lite där men inte fått det att funka ändå

bara klickat lite slumpmässigt eller vadå?

kikat i manualen?

skulle tro att längst upp i den lilla runda gropen med den vita triangeln kan du bestämma input på varje kanal

det du vill göra är att insignal från sångmicken går rakt ut i lyssningen (monitor)

på vilka kanaler kommer ljudet från din daw?

Link to comment
Dela på andra sajter

bara klickat lite slumpmässigt eller vadå?

kikat i manualen?

skulle tro att längst upp i den lilla runda gropen med den vita triangeln kan du bestämma input på varje kanal

det du vill göra är att insignal från sångmicken går rakt ut i lyssningen (monitor)

på vilka kanaler kommer ljudet från din daw?

Har tyvärr ingen manual :S

Kör output på 3-4. Bara ena hörlursuttaget funkar också, båda har aldrig funkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

det du ska göra är att välja in din mikrofon i mixern och skicka den rakt ut till lyssningen. Mute:a kanalen i Pro Tools så du inte får höra dig själv dubbelt. Du kan gå in i Pro tools inställningar och kryssa ur link playback/recording fader och dra ner regeln när den är ställd i rec enable, så går den automatiskt ner när du sätter spåret till rec enable.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...