Jump to content
Annons

Sugen på rap / metal ?


Terror

Recommended Posts

Tja! Jerry heter jag. 20 år från Stockholm. Har nyligen fått upp ögonen för ett band som heter Hollywood Undead, och gillar deras ideér och musikstil. NU vill jag göra något liknande. Men eftersom jag inte har varit inne i Hip Hoppens mörka skogar ännu, så behöver jag hjälp.

Jag kan tänka mig att rappa. Jag har gjort det förr, men har aldrig lyckats göra en bra raplåt själv.

Jag kan också spela gitarr, lägga på synthslingor mm. Men jag behöver som sagt hjälp med låten som helhet. Behöver också mer folk som kan rappa och sjunga cleant + "Rockig röst".

Jag använder mig av Cubase SX3 för tillfället.

Postar en länk till några låtar med bandet i fråga för er som inte hört dem. Hoppas ni hör av mig. Detta är inget "one man job" 🙂

Young: http://www.youtube.com/watch?v=oO-gtb_YLe8&feature=fvst

Undead: http://www.youtube.com/watch?v=pQ6xS_qRDmo

Redigerat av Terror
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan tänka mig prova lägga gitarren när ni kommit så långt..

Har dock bara lyssnat på No.5 , Undead och the Natives ännu.

men tror jag har/kan få till rätt ljud..

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig prova lägga gitarren när ni kommit så långt..

Har dock bara lyssnat på No.5 , Undead och the Natives ännu.

men tror jag har/kan få till rätt ljud..

:rolleyes:

Skit bra.

Jag har försökt att få igång en hel låt i typ 3 dagar nu, men får inte rätt struktur på låten. Antingen låter det skit, eller så låter det bra men för likt deras låtar. Så jag behöver någon som kan börja. Det är själva trummorna jag har störst problem med. Jag kan rappa, och skriva texter, men jag gillar inte min röst. Vet inte riktigt hur jag ska göra, för jag VILL rappa, men när jag har spelat in och lyssnar så tänker ja typ "usch fyfan vad jag låter löjlig", även om jag rappar med rätt "flow" och attityd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du något matrial nu kan du spranda det till mig så kan jag börja..

Få höra hur rappen låter också....

skickar ett pm med min mailadress.

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen brådska för min del..

:rolleyes:

Den jag hade nu va totalkatastrof! så den skickar jag inte ^^ Var värre än jag kom ihåg. Är du duktig på att göra låtar från början? Tänkte om du kunde göra någon låt som låter som deras låt "Undead", inte för mkt bara så man hör att de är plagiat, men något i samma stil. Vi kanske behöver fler folk också?

En gitarrist

Minst 2 sångare

någons om är duktig på synth

någon som kan göra själva beaten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå-jag hoppades på undead för det är liksom mer gitarrgöra i den än i de övriga jag nämnde...

Kul om vi får ihop fler...

Jag börjar imorgon och lägger ut en spelare här på sent på måndag kväll får du höra hur det låter och berätta vad jag ev. skall ändra på..

mvh

:rolleyes:

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå-jag hoppades på undead för det är liksom mer gitarrgöra i den än i de övriga jag nämnde...

Kul om vi får ihop fler...

Jag börjar imorgon och lägger ut en spelare här på sent på måndag kväll får du höra hur det låter och berätta vad jag ev. skall ändra på..

mvh

:rolleyes:

Vore grymt! Så börjar jag pilla på lite verser. De svåra är att hitta något att skriva om. Kan ju inte rappa som dem, så låter man som en jävla wannabe. Det måste vara äkta. Får klura på de!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Terror-jag har inte lagt gitarren ännu-den är inne på intonering-får den imorgon,tisdag (hoppas jag)

G-frygisk är tonarten ia f att spela efter på det matriel du skickade mig.

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan tänka mig att haka på om ni tar detta lite längre.

Är trummis, kan fixa basist, har replokal i Katrineholm.

jag håller med -kan vi inte flytta fram det-jag håller på att spelar annat just nu för inträdesproven..

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

jag håller med -kan vi inte flytta fram det-jag håller på att spelar annat just nu för inträdesproven..

rolleyes.gif

Inte riktigt så jag menade, jag menade att om ni kan tänka er att ta det till en högre nivå, inte flytta fram det i framtiden.

Och med det menar jag då att vi träffas och spelar som ett vanligt band 😉

Redigerat av Sdhoirm
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktigt så jag menade, jag menade att om ni kan tänka er att ta det till en högre nivå, inte flytta fram det i framtiden.

Och med det menar jag då att vi träffas och spelar som ett vanligt band 😉

Katrineholm är tyvärr påtok för långt bort för mig just nu :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen men jag har bara ett digital set (Roland TD-4). Jag och en polare har dock spelat in "ljudet" eller vad man nu ska säga från trummorna och med lite tweek så skulle det faktiskt kunna låta ganska bra och inte jätte digitalt.

Hör gärna av er om ni vill pröva eller behöver hjälp med något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen men jag har bara ett digital set (Roland TD-4). Jag och en polare har dock spelat in "ljudet" eller vad man nu ska säga från trummorna och med lite tweek så skulle det faktiskt kunna låta ganska bra och inte jätte digitalt.

Hör gärna av er om ni vill pröva eller behöver hjälp med något annat.

ja men självklart är det bättre. Det jag menar med MIDI-trummpr r när jag spelar dem själv via synt. Även om ljudet är bra, så låter de väldigt "fejk", för stelt, utan känsla.. så JA, de vore bra att ha med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...