Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte kolla lite om det är nån som kan ge några tips. Själv är jag totalt okunnig om PC-världen, har själv aldrig ägt en Windows-maskin och har begränsad erfarenhet av dem. Mac, däremot behärskar jag bra.

Min systerdotter står i begrepp att köpa sina första inspelningsprylar och jag tänkte hjälpa henne lite.

Hemma har de en Packard Bell imedia som hon ska använda. Dessutom ska hon spela in med sin bästa kompis som ligger inne med en iMac. Hon vill ha ett usb-kort som hon kan flytta emellan dessa datorer för runt 1500:-

Hon är inte så driven när det gäller felsökning på datorer men med Macen blir det inget problem, där kan jag hjälpa till, men blir det problem med PC:n är jag körd.

Alltså behöver jag ett kort med garanterat stabila drivrutiner för hennes PC.

Är det nåt märke jag ska akta mig för?

Tacksam för alla svar och tips.

Annons
Postat
Hon vill ha ett usb-kort som hon kan flytta emellan dessa datorer för runt 1500:-
Vad behöver hon? Mikingång(ar)? Fantommatning? MIDI? Hörlursutgång(ar)?
Postat

Vad behöver hon? Mikingång(ar)? Fantommatning? MIDI? Hörlursutgång(ar)?

Ja, det är klart. det borde jag kanske ha skrivit i första inlägget.

• En fantommatad mickingång och en line

• Utgång till aktiva högtalare, helst balanserade men inte nödvändigt.

• Hörlursutgång med separat volym

Standard alltså.

PC:n kör windows7

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.