Jump to content
Annons

2 ljudkort i logic express 8

Recommended Posts

Oyzzzter (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag sitter hemma med min Imac g5 2ghz och håller på o spela in en del i logic express 8. Har nyligen fått hem en Line/USB kabel som jag ska använda till inspelning av framför allt gitarr. Använder en Boss gt-8 som jag linear in i datan via denna usb kabel. Då jag pluggar in usb kabeln så kommer den upp som ett ljudkort och jag får in signal på den. Dock när jag går in i logic så kan jag bara välja ett ljudkort för både in och utsignal - antingen det inbyggda eller usb ljudkortet/sladden - jag vill dock ha in ljudet ifrån Usb sladden och utljudet i det vanliga inbyggda ljudkortet. Detta funkar i Finder, där man i systeminställningar kan välja olika enheter för in och utljud. Alltså det jag undrar är om någon vet om man kan välja olika ljudkort för in och utljud i logic express 8. Skulle bli otroligt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta!

Det går ju att plugga pedalen analogt direkt till datans inbyggda ljudkort och detta har jag gjort ett tag men jag får inte riktigt det ljudet jag vill ha då 🙁 Kan tänka mig att en imac från 2005 inte har världens bästa inbyggda ljudkort... (Vet inte om det kommer bli något bättre via usb ljudkortet/sladden men det är ju iallafall värt ett försök 😄) Använder mest datan i vanliga fall till o mixa så det är inte ett måste att jag ska kunna spela in på den men det vore smidigt om man kunde spela in hemma så man slapp åka till studio för att spela in.

Tack på Förhand!

Ps: Be mig förklara bättre om ni inte förstår problemet 😉

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.