Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter alla år av hånfulla kommentarer om mitt SB Audigy 2ZS Platinum Pro ljudkort har jag till slut bytt till Audiophile 24/96 (PCI). Jo, sample rate är inte längre låst vid 48 och 96 kHz, som på Audigy, men annars är det mest problem än så länge. Bara en så enkel sak som att göra en MP3 fil av det du spelar! Här kan Creative sina saker, det fanns ett enkelt Creative Media Player program som gjorde precis vad det skulle, spelade in (och med bra ljudåtergivning). Har inte hittat någonting annat än Audacity som fungerar med Audiophile, och den interfacen är nog för jävlig ⚠️ ! (Hur komplicerade diagram behöver man för att bara spela hastigt in när man håller på att glömma det man komponerar 😳 ?)

Dessutom detta med ljudnivån: skruva upp windows media player till max när du hör på en cd och det är ändå för litet (jo, jag har hörlursamp och visst får jag hål på trumhinnorna den vägen också, men ingenting jag är van vid fungerar som det brukar).

Kan någon lugna ner mig lite - till exempel genom att trolla fram världen enklaste inspelningsprogram som fungerar snabbt och smärtfritt med 24/96? 😱

Annons
Postat

Jag har kört Cubase med ett sådant kort, hyfsat enkelt program.

Det där med olika ljudnivåer får man tyvärr leva med. Allting på nätet

är ju inspelat med så olika nivåer; t.ex. på YouTube.

Det blir mycket skruvande på volymknappen.

Man kan ju göra en mix i programmet och sedan konvertera i Media Player eller

iTunes till Mp3.

Mvh/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.