Jump to content
Annons

Guitarport även som ljudkort?

Recommended Posts

Wheels (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare!!!

Jag blev tipsag av en "handlare" 😆 gällande Line-6 Guitarport...

Min fråga till honom var följande::::

-Vad Kan jag köra som Ljudkort både till en Stationär och Laptop utan att det kostar stora sedlar???

SVAR::::

-Line 6 Guitarport.. Den har en bra omvandlare vilket gör att den fungerar som ett ljudkort(In)... Ingen latency mm... 😆

Min fråga till er alla är följande:::::

Är det så? 🙂

EDIT: Förtydligade rubrik och flyttade till kategorin Inspelning ifrån Allmänt..

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Om du BARA ska spela in elgitarr är den väl utmärkt, vill du spela in nåt annat så går det väl inte alls (? hoppas jag inte är ute och cykar när jag säger det...?)

Jag kanske borde kolla ordentligt innan jag svarar så här, men guitarrporten har vad jag vet alltså bara en gitarringång, line out och ett hörlursuttag (alltså inga line-in eller midi in-out), så du får en bra men begränsad grej.

**

Annars finns det en del hyfsat billiga skapliga USB-ljudkort "därute", t ex från Edirol. Jag kör själv ett M-audio Audiophile. Många trådar om det här på forumet oxå.

/Bengan

Postat

Tja,

För att spela in audio in funkar det alldeles utmärkt.

Det går också att spela upp från ljudkortet.

Styrkan med GuitarPort tycker jag ändå är att man kan ladda ett förinställt gitarrljud genom att söka på t ex namnet på en gitarrist eller låt.

/Kent J.

Postat
Jag blev tipsag av en "handlare" 😛 gällande Line-6 Guitarport...

Min fråga till honom var följande::::

-Vad Kan jag köra som Ljudkort både till en Stationär och Laptop utan att det kostar stora sedlar???

SVAR::::

-Line 6 Guitarport.. Den har en bra omvandlare vilket gör att den fungerar som ett ljudkort(In)... Ingen latency mm... 😉

Min fråga till er alla är följande:::::

Är det så? 🙂

Svar: Ja, men eftersom du bara har en ingång så blir det till att spela in i mono...

/Jan Olof

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.