Jump to content
Annons

TuneCore eller CD Baby


debatt

Recommended Posts

Har sett att TuneCore och CD Baby ställs emot varann som alternativ för video- och musikdistribution. Vilken av dem är bäst då da?

Ni som testat...

Sedan undrar jag varför man inte kan gå direkt till iTunes och ställa en förfrågan och betala direkt utan att behöva gå omvägen via en digital distributör, eller kan man det?

😳

corn flakes//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Vi har använt CD Baby och det har funkat bra.

Nu har dom bytt ägare och gjort en del förändringar så vi kommer att göra en utvärdering om vi skall köra på CD Baby i fortsättningen.

Men som sagt hittils har det funkat bra.

Apple har ingen tjänst för att du som privatperson skall kunna teckna avtal med dom direkt.

Klart du kan förhandla men dom har nog krav på hur mycket artister och låtar du tillför för att dom ens skall orka ta fram ett kontrakt till dig. Administratuion kostar pengar....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Ni som lagt upp musik på dessa sajter, har ni noggrant läst igenom alla villkor? Är det något som sticker ut. Jag ämnar naturligtvis att själv göra det innan jag lägger upp ngn musik. Inte för att jag tror att de har ngn dold agenda....själva affärsidén är inte så svår att förstå.

Tunecore verkar ju väldigt lätt...CD Baby har en väldigt utförlig FAQ, ngt som jag inte lyckas hitta på Tunecore...fast jag kanske bara inte har kollat tillräckligt noga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som lagt upp musik på dessa sajter, har ni noggrant läst igenom alla villkor? Är det något som sticker ut. Jag ämnar naturligtvis att själv göra det innan jag lägger upp ngn musik. Inte för att jag tror att de har ngn dold agenda....själva affärsidén är inte så svår att förstå.

Tunecore verkar ju väldigt lätt...CD Baby har en väldigt utförlig FAQ, ngt som jag inte lyckas hitta på Tunecore...fast jag kanske bara inte har kollat tillräckligt noga?

Ingen aning faktiskt. Jag sökte bara lite på google om TuneCore och fick den uppfattningen att det var bra. Har kört det i snart ett år nu och har inte haft några som helst problem.

TuneCore skickar också ut väldigt intressanta nyheter om låtskrivares rättigheter o.s.v. Känns ärligt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att TuneCore och CD Baby ställs emot varann som alternativ för video- och musikdistribution. Vilken av dem är bäst då da?

Ni som testat...

Sedan undrar jag varför man inte kan gå direkt till iTunes och ställa en förfrågan och betala direkt utan att behöva gå omvägen via en digital distributör, eller kan man det?

blink.gif

corn flakes//:debatt

Om man har företag, och om man har tur /det verkar tuffare för små skivbolag nu) så kan man det. Men de tar ju ut en ganska stor avgift per år...

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som en lite märklig fråga men på alla sajterna/applikationerna som ens musik läggs ut.....syns det på något sätt att det kommer från Tunecore, Cd Baby eller liknande?

I begynnelsen av Myspace och liknande inbillar jag mig att folk hittade musik bara den låg där. Senare har väl det mesta drunknat i mängden.

Har ni som har musik ute upplevt att folk har hittat till er musik av sig själv eller har ni lagt ner mycket jobb på marknadsföring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...