Jump to content
Annons

Söker enkel kontroll


shush

Recommended Posts

Hej, jag söker någonting billigt och simpelt, för att underlätta automatisering, alltså ingen fullfjädrad DAW-kontroller.

Det enda jag behöver är egentligen ett par rattar för volym/panorering och några till för div effekter.

Finns det någonting som liknar min beskrivning?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns några mindre controllers hos Editors Keys (Shuttle Pro och Shuttle Express), om det kan vara något som räcker för dina behov?

Annars exempelvis Frontier Alphatrack, om du vill ha en smidig controller i lagom storlek. En sådan kör jag med själv och är mycket nöjd med. 🙂

Steinberg's CC121 är också mycket bra, men är lite större, så den fick jag inte plats med när jag bestämde mig för att skaffa en controller...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

kan också slå ett slag för behringern. ett märke som har mkt varierande kvalitet på sina produkter men min bcf2000 var bara att koppla in, köra i "mackie-mode" och sen dess har den aldrig krånglat. funkat felfritt. rekommenderas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Claes, totmusic och babylondays för era svar.

BCF2000 ser fin ut, men jag *behöver* nog inte så många faders och knappar. Alphatrack verkar riktigt bra, men tyvärr tänkte jag inte lägga mer än en tusenlapp på detta. Lite naivt, kanske.

Med det kriteriet återstår tyvärr bara shuttle-kontrollerna. Hur står dom sig mot andra budget-alternativen exempelvis akai lpd8 eller nanokontroll? (visserligen en pad och DAW-kontroll, men dom är ganska små och verkar ha kontroll-funktionerna jag vill ha)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...