Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej killar,

Jag är kanadensare och jag har tre års erfarenhet som live-ljudtekniker (och i mindre utsträckning ljustekniker). Jag tanker ansöka om ett working-holidayvisum i Sverige. Jag reste till Stockholm för en kort tid förra året, och blev jag oväntat förälskad i staden. (Hoppsan.)

Hur skulle ni beskriva arbetsmarknadens skick? Rikliga chanser för arbeta? Hur jämföras det mot andra städer där ni har arbetat?

Tack, gott folk. P.S. Ursäkta min förvrängda svenska.

Annons
Postat

Hej killar,

Jag är kanadensare och jag har tre års erfarenhet som live-ljudtekniker (och i mindre utsträckning ljustekniker). Jag tanker ansöka om ett working-holidayvisum i Sverige. Jag reste till Stockholm för en kort tid förra året, och blev jag oväntat förälskad i staden. (Hoppsan.)

Hur skulle ni beskriva arbetsmarknadens skick? Rikliga chanser för arbeta? Hur jämföras det mot andra städer där ni har arbetat?

Tack, gott folk. P.S. Ursäkta min förvrängda svenska.

Förvrängd svenska? Märker inga fel alls. Hur har du lärt dig språket så fort?

Att vara PA-tekniker kan nog vara väldigt osäkert med jobb, det är nog många som slåss om dem. Men det kan andra svara bättre på.

Postat

Att få ett tilllfälligt jobb inom ljud i stockholm borde inte vara så svårt, speielt om man kan sin sak. Ett bra betalt arbete är nog däremot svårare 😉

Denna sidan: http://www.backstageworld.com/030_Sound.html har länkar till flera av sveriges största ljudfirmor även om sidan är lite ouppdaterad. Testa att kontakta några av dom företagen.

Du kan även posta på ljudoljus.net som är ett forum som riktar sig mer till livetekniker inom ljud och ljus. Kanske någon där som behöver tillfällig hjälp under någon turné eller liknande.

Man ska dock vara beredd på att jobba med olika uppgifter och att börja i lägre postioner än FOH. Inte ovanligt att man börjar med typ riggning, "mic-boy" eller liknande om man jobbar för någon av de större firmorna.

Lycka till! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.