Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag fundera pÄ att köpa en avid Mbox 3 Pro med Pro tools 8 LE. Jag har inte vÄgat att införskaffa en sÄn hÀr pga att jag aldrig hÄllt pÄ med studio och sÄnt innan. men jag undrar bara om min dator klara av att köra allt detta. Jag har en PC en HP Pavilion med 2,9 GHz Triple core AMD Athlon II X3 435 processor, 4GB RAM, Radeon HD5450, 1GB grafikminne, 750 gb HÄrddisk, Windows 7 Home Premium 64-bit. och sÄ undrar jag om jag mÄste köpa rediga studio högtalare eller om det funkar att köra med sina data högtalare? Har Logitech Z-4i 2.1. hÀr har ni lÀnk till mboxen och högtalarna:http://www.jam.se/studio/ljudkort/A51048/ http://www.pricerunner.se/pi/267-464926/MP3-och-PC-hoegtalare/Logitech-Z-4i-2.1-produktinformation

Är vĂ€ldigt tacksam om nĂ„gon kan hjĂ€lpa mig. Är vĂ€ldigt nybörjare pĂ„ det hĂ€r.

Annons
Postat (redigerat)

Hej!

Du kan lÀsa mer hÀr: http://www.avid.com/US/products/Pro-Tools-Mbox-Pro/system-requirements

Det Àr ju inte sÄ dÀr jÀttemycket information, men det verkar ju som din dator skulle kunna funka, om du har Firewire pÄ den.

Pro Tools-ljudkorten Àr vÀl iofs lite kinkiga med vilka FW-kort som sitter i datorn.

Kanske nÄgon annan som vet?

Mvh/

Redigerat av Sleap
Postat

Din dator ska klara det. notera att följa installationen mycket noga. kan sĂ€ga att mina erfarenheter med Windows 7 inte Ă€r sĂ„ goda med pro tools 8 (eller nĂ„got annat program heller för den delen 😛)

Jag har sjÀlv just bestÀllt en MBOX 3 PRO och hoppas det inte Àr lika krÄnglig installation med Pro tools 9 som med 8an.

OBS! följer du inte instruktionerna om installationen av PT8 sÄ kommer det resultera i brue screens och att PT hÀnger sig.

Postat

Okej tack för all HjÀlp. Min dator saknar tyvÀr firewire utag men har hört att man kan skaffa ett pci kort med firewire utag i. vilket ska jag ha som fungerar bÀst? kan jag anvÀnda mina högtalare som jag har eller mÄste man skaffa studio monitors?

Mvh///

Postat (redigerat)

Lite olika firewire chipsets funkar olika bra, texas instruments brukar dock funka bra 🙂

Och om du ska mixa sÄ föreslÄr jag "riktiga" monitorer, dock om du mest ska tracka sÄ ska det nog gÄ med vanliga högtalare sÄ lÀnge dom Àr nÄgorlunda bra!

Redigerat av TimB
Postat

Jag rekommenderar ett par bÀttre lurar framför halvdana monitorer nÀr det Àr dags att mixa. NÀr du trackar dÀremot kan du köra pÄ enklare högtalare. Ett tag, under en vÀldigt digitaliserad fas i mitt musicerande, trackade jag allt genom en bÀttre HiFi-anlÀggning. Det funkar det ocksÄ!

Postat

rekommenderar dig igentligen att gÄ eller ringa till musikaffÀrer runt om i landet Jag rekommenderar emusic.se

Det Àr firewire som igentligen Àr bÀttre i dessa dagar eftersom du andvÀnder sÄ mycket ström utav ljudkortet nÀr du recordar och mastrar osv..

Jag kör sjÀlv tc electronic desktop konnekt 6 vÀldigt bra och billigt för fuktionerna..

sedan har ju TC ocksÄ pci-express kort som Àr DSP kort dock, men isamband om du har ett tc ljudkort sÄ kan du fÄ en voucher för lite blandat tror jag ifall jag icke har fel.

Bara min tanke

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.