Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har köpt två Apple Led Cinema Display 24", den modellen som precis ersattes av nya 27"

Då det är det jädrans drag i dessa skärmar så kan det ibland vara skönt för ögonen på kvällen att dimma ner styrkan i dom.

Detta går ju styras på tangetbordet med knapparna F1 och F2. Men problemet är att det styr bara ena skärmen. Finns det nån tangentkombination för att styra båda samtidigt eller om det går att göra nåt i terminalen(?) så vore det tacksamt.

Nu måste jag gå in i Systeminställningarna varje gång jag ska ändra(i-landsproblem)

Nån som vet något?

Mycket tacksam för svar!

God Jul! 🙂

Annons
Postat

Provade shades. Men det var verkligen inte bra! Avinstallerade det!

Hur som helst så har jag nog tabbat mig.

Förut så kunde jag ju justera ljusstyrkan med F1 och F2 men det funkade bara på ena skärmen. Då fick jag gå in i systeminställningarna där det finns en ljusstyrkereglage för varje skärm.

Men då har det rört till sig rejält efter avinstallationen. Nu funkar F1 och F2 inte alls. Plus att nu finns det bara ett ljusstyrkereglage för EN skärm?!

Crap! Finns det nån plist att slänga eller nåt knep att nollställa skärminställingarna?

MYCKET tacksam för hjälp!

🙂

Så här ser det ut nu:

LEDKNAS.png

Varför inget reglage i den vänstra? (som är huvudskärm)

Postat

Jag löste det efter ett tags googlande!

FYI:

Tydligen nåt hårdvaruknas. Och nåt med USB-styrningen.

Ryckte ut en skärmen och USB-kabeln.

Bootade upp. Men såg ingen brightness slider. Lossade på USB-kabeln och satt dit den igen och då funkade det.

Kopplade sen in andra skärmen. Samma där med USB.

Så ge fan i (om nu kör dubbla skärmar) att ladda ner nått tredjepartsdyng!

Nu funkar det! Tack för hjälpen kill 😉

Postat

Ojoj...

Ja, då lär man sig att inte rekommendera något man inte testat själv. Jag borde bara bett dig Googla själv... 🙂

Har försökt ringa Apple om problemet? Om din Mac är rätt ny (eller skärmen) så har du ju garanti och kan alltid ställa en fråga.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.