Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena studioforum!

Jag anvÀnder cubase sx3 som inspelningsprogram, dock har ett problem uppkommit i samband med att jag bytte dator.

Jag kör nu via en rÀtt ny - faktiskt ganska bra - laptop, och med ett emu ljudkort. Det Àr vara det att nÀr jag nu skulle göra första inspelningen lyckades jag bara fÄ in ett midi-trumbeat och en inspelad audioslinga pÄ 1 minut, innan den pÄ andra ljudspÄret hela tiden avbröt sig, varpÄ ett felmeddelande kom upp: Audio out of sync...

NÄgon som har en aning om hur man ÄtgÀrdar detta? riktigt irriterande, dÄ jag Àr vÀldigt sugen pÄ att börja spela in pÄ riktigt!

Tack pÄ förhand

Annons
Postat

Är nybörjare i detta Ă€mne, vet inte vad latencyn Ă€r eller betyder... 😛

för övrigt, har som sagt en mycket snabb och bra dator, sÄ det Àr inte dÀr problemet ligger. Har haft samma problem pÄ en gammal dator en gÄng nÀr jag körde cubase dÀr, minns dock inte hur jag löste det, om jag ens gjorde det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.