Fendermeddle94 Postat 10 november 2010 Postat 10 november 2010 Tjena studioforum! Jag anvÀnder cubase sx3 som inspelningsprogram, dock har ett problem uppkommit i samband med att jag bytte dator. Jag kör nu via en rÀtt ny - faktiskt ganska bra - laptop, och med ett emu ljudkort. Det Àr vara det att nÀr jag nu skulle göra första inspelningen lyckades jag bara fÄ in ett midi-trumbeat och en inspelad audioslinga pÄ 1 minut, innan den pÄ andra ljudspÄret hela tiden avbröt sig, varpÄ ett felmeddelande kom upp: Audio out of sync... NÄgon som har en aning om hur man ÄtgÀrdar detta? riktigt irriterande, dÄ jag Àr vÀldigt sugen pÄ att börja spela in pÄ riktigt! Tack pÄ förhand
Peter Roos Postat 11 november 2010 Postat 11 november 2010 (redigerat) HÀr kanske finns lite info: http://www.jemsite.com/forums/f25/audio-out-of-sync-in-cubase-vst-32414.html Kan ju vara sÄ att inte datorn hÀnger, testa att höja latencyn (blir ju svÄrt att spela in dÄ, men..) Mvh/ Redigerat 11 november 2010 av Sleap 1
Fendermeddle94 Postat 11 november 2010 TrĂ„dstartare Postat 11 november 2010 Ăr nybörjare i detta Ă€mne, vet inte vad latencyn Ă€r eller betyder... đ för övrigt, har som sagt en mycket snabb och bra dator, sĂ„ det Ă€r inte dĂ€r problemet ligger. Har haft samma problem pĂ„ en gammal dator en gĂ„ng nĂ€r jag körde cubase dĂ€r, minns dock inte hur jag löste det, om jag ens gjorde det
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.