Jump to content
Annons

Focusrite Saffire 6 USB till FL Studio?


MilanJ

Recommended Posts

Hej gott folk!

För några dagar sedan skaffade jag mig ett externt ljudkort (Focusrite Saffire 6 USB) och två st högtalare (Behringer Truth B2030A).

Jag kör med FL Studio 9 och har upptäckt ett problem med ljudet...

Allting funkar korrekt med uppspelning av Windows Media Player, youtube osv men på FL får jag inte upp något ljud alls när jag väljer antingen primär ljuddrivrutin eller linjeutgång (saffire 6 usb) som det står. När jag trycker på "linjeutgång (saffire 6 usb)" dyker följande error meddelande upp: Couldn't create the main streaming DirectSound buffer. Väljer jag ASIO alternativet "Focusrite USB ASIO Driver" så dyker inget error meddelande upp men det finns inget ljud då heller. Sedan har jag en till ASIO inställning som heter "M-Audio USB Driver" då dyker detta meddelande upp: Error while creating the ASIO driver.

Jag har även valt att focusrite är min standard ljudenhet så nu är frågan om jag inte har pysslat ihop något fel med ljudenheterna som windows har? 🙁

By the way, har windows 7 om det är till någon nytta som info...

Tacksam för hjälp!!

MVH Milan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej gott folk!

För några dagar sedan skaffade jag mig ett externt ljudkort (Focusrite Saffire 6 USB) och två st högtalare (Behringer Truth B2030A).

Jag kör med FL Studio 9 och har upptäckt ett problem med ljudet...

Allting funkar korrekt med uppspelning av Windows Media Player, youtube osv men på FL får jag inte upp något ljud alls när jag väljer antingen primär ljuddrivrutin eller linjeutgång (saffire 6 usb) som det står. När jag trycker på "linjeutgång (saffire 6 usb)" dyker följande error meddelande upp: Couldn't create the main streaming DirectSound buffer. Väljer jag ASIO alternativet "Focusrite USB ASIO Driver" så dyker inget error meddelande upp men det finns inget ljud då heller. Sedan har jag en till ASIO inställning som heter "M-Audio USB Driver" då dyker detta meddelande upp: Error while creating the ASIO driver.

Jag har även valt att focusrite är min standard ljudenhet så nu är frågan om jag inte har pysslat ihop något fel med ljudenheterna som windows har? 🙁

By the way, har windows 7 om det är till någon nytta som info...

Tacksam för hjälp!!

MVH Milan

Please behöver verkligen hjälp med detta! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

tjena!

det enda förslaget jag kan komma på är att köra "ASIO alternativet "Focusrite USB ASIO Driver"

och sen sätta på en låt, gå in i mixern > master kanalen > och sen längst ner till höger där det står "out" tästa dom alternativen där

är också nybörjare, men det skadar nog inte att tästa om du nu inte redan har gjort det =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...