Jump to content
Annons

roland Td4 med sd2


devilmaycry (oregistrerad)

Recommended Posts

devilmaycry (oregistrerad)

Tjoho!

Har ett litet problem med mitt td4 tillsammans med sd2. Det är så att ibland missar den att regga slag. Har provat pilla o skruva på allt som går utan något resultat. Slår jag t.ex på virveln så kan den regga 5-6 slag, sen hoppa över ett eller ett par. Eller spelar jag vanligt så kan den helt plötsligt hoppa över en cymbal, en kick eller annat. Ja, antar ni förstår poängen.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kan ge mig minsta lilla tips!

Kan tillägga att jag använder pro tools 8 le med en 003a.

Ska även säga att jag använder mig av en 7m midikabel. Är det för långt så att den på något sätt tappar signal? Trodde dock att upp till 10m skulle vara lugnt.

Redigerat av devilmaycry
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjoho!

Har ett litet problem med mitt td4 tillsammans med sd2. Det är så att ibland missar den att regga slag. Har provat pilla o skruva på allt som går utan något resultat. Slår jag t.ex på virveln så kan den regga 5-6 slag, sen hoppa över ett eller ett par. Eller spelar jag vanligt så kan den helt plötsligt hoppa över en cymbal, en kick eller annat. Ja, antar ni förstår poängen.

Skulle vara väldigt tacksam om någon kan ge mig minsta lilla tips!

Kan tillägga att jag använder pro tools 8 le med en 003a.

Ska även säga att jag använder mig av en 7m midikabel. Är det för långt så att den på något sätt tappar signal? Trodde dock att upp till 10m skulle vara lugnt.

De är inte så att SD2 kör något cachat läge, har bara gamla Superior drummer men där måste man ladda in hela kitet i ram-minnet från början för att det ska fungera. Eller är det själva midi-noterna som inte ens registreras?

Link to comment
Dela på andra sajter

devilmaycry (oregistrerad)

De är inte så att SD2 kör något cachat läge, har bara gamla Superior drummer men där måste man ladda in hela kitet i ram-minnet från början för att det ska fungera. Eller är det själva midi-noterna som inte ens registreras?

Provade köra cachat men ingen skillnad.

Glömde skriva att de registreras på trummodulen, men inte i pro tools. Även om jag inte hör slaget, eller att den ens reggas i pro tools så ger den utslag på trumsetet. Och inga som helst problem när man bara köra modulen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...