Jump to content
Annons

Komplete 7 elements funderingar...

Recommended Posts

ollese (oregistrerad)
Postat

Hej allihopa,

finnes där någon som har Ni Komplete 7 elements? Vet ni hur orchestra ljud är ?? Ni's webdsida har inte mer info än att det innehåller Vienna samples..

Jag letar efter ljud som är lämplig för både filmmusik och symfonisk rock/metal .. och jag funderar angående Vienna Ensemble Pro, East West Symphonic Ocrhestra eller Elements 7

vad tycker ni?`

mvh Ollese

(BTESweden)

Annons
Postat

Jag har inte komplete 7 elements, men har VSL stråkarna som kommer med kontakt 4, och jag tycker dom är jättebra. Lätt att skruva till ljuden för att ge dom en mer filmisk känsla eller en mer pop känlsa etc. Det är också lätt att väcla mellan olika spel stilar och det finns 8 har jag för mig att välja på (pizzicato, tremello etc)

Men jag har inte testat dom andra du funderar på, men kan säga att dessa stråkar är bättre än dom som följer med Digidesigns Xpand, Sampletank och Reason 4 iaf.

Men det krävs nog någon mer insatt i stråkar för att ge dig riktigt bra råd

ollese (oregistrerad)
Postat

Okej, tack..

Jag testar Miroslav som har en demo som fungerar för 10 dagar men det är ju en demo som inte har alla ljud med.. Jag gillar East West och deras produkter 😛 , men jag har läst här att detta kan vara svårt att fixa någon snabb spelning för attack tider av samplingar är långt. Jag har Free Kontakt 4 player så det är inte mycket att skruva där.. Vienna låter kanske lite mer klassiskt men väldigt bra. 🥰

mvh Ollese

(BTESweden)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.