Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, jag har haft min REMOTE Zero SL i två år men aldrig lärt mig den. Ska försöka lära mig den nu, men mina koncentrationsproblem gör det svårt. Följde det med en tutorial till den? I så fall har jag tappat bort den, vore grymt om nån ville ladda upp den på YouTube i så fall. Vill verkligen lära mig den nu.

Annons
Postat (redigerat)

Kolla på Novations hemsida och uppdatera till absolut senaste drivern och OS'et... det har hänt en hel del med mjukvaran för enheten sen den lanserades.

Jag har suttit som betatestare sen den kom ut och allting har blivit bra mycket bättre fram till sista inkarnationen däremot har de fortfarande ett jä%&¤la konstigt upplägg när det kommer till flöde av pluggar och instrument rent arbetsmässigt vilket har gjort att jag köpte en Behringer BCF 2000 med motorreglar förra helgen så man får direkt feedback på parametrar.

Novations PRO-mjukvara ( för Zero SL bl.a) har ett trick upp i ärmen i.o.m att man kan assigna tangentbordskombinationer (CTRL, SHIFT o.s.v ) till knapparna på controllern bl.a vilket gör allting bra mycket roligare.

btw, skillnaden på första versionen och MKII är visuell feedback och touchmode på alla reglar, knappar och pot'ar.. annars är det ingen direkt skillnad.. om du funderade vill säga.

Sökning på Youtube är ganska enkelt

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.