Jump to content
Annons

Bars\Beats "In-Ut" markering


Ponderosa

Recommended Posts

Är fortfarande rätt grön på PT så en del barnsjukdommar sitter i. I Cubase så sätter man "Left" och "Right" marker, och det är allt mellan dessa två man sen exporterar om man väljer att göra tex en wav fil. Det fina är att dom flyttar sig inte även om jag trycker på tidslinjen för att lyssna på att annat ställe i låten. Men i PT LE så händer det hela tiden, att jag får med mej "Left" och "Right" kloss på varandrna när jag trycker på Bars\Beats tidslinjen när jag ska lyssna på nåt. Detta är extremt störigt då jag INTE vill att dom ska flyttas runt utan vara konstant på "start" och "slut" som jag satt. Så frågan är: HUR får man dom att INTE flytta sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Finns många sätta att göra det på, men tex att separera "edit selection" och "timeline selection" gör att du kan ha en markering men spela en annan markering.

Ett annat bra tips är att använda sig av memory locations funktionen och spara en markering.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...