Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Enligt titel:

Tvärtom funkar ju vanligtvis inte (32-bitarspluggar i 64-bits DAW), varför jag sitter på SONAR 32-bits

i en Windows 64-bitmiljö. Dock undrar jag om det är några problem att smälla in 64-bitspluggar i en 32-bits DAW?

Annons
Postat

Pluggarna måste dessvärre vara 32-bit under 32-bits OS och 64-bit under 64-bits OS.

Det som kan funka, är 32-bitspluggar i 64-bits OS, via en bridge-plugin - men det är inte alltid det går så bra...

Verkligen? Överallt annars har jag hört att om man sitter på ett 64-bits OS men merparten av vst/effekt-pluggarna är 32-bit, så får man installera ett 32-bitars DAW för att kunna använda dessa pluggar, vilket jag även gjort.

I nuläget är det alltså Windows 64-bit->Sonar 32-bit->pluggar 32-bit.

Men detta skulle alltså inte funka?

Postat

I nuläget är det alltså Windows 64-bit->Sonar 32-bit->pluggar 32-bit.

Men detta skulle alltså inte funka?

Funkar utmärkt. Men du frågade något annat från början, citat: "Dock undrar jag om det är några problem att smälla in 64-bitspluggar i en 32-bits DAW? ". Det funkar inte.

// Gunnar

Postat

Pluggarna måste dessvärre vara 32-bit under 32-bits OS och 64-bit under 64-bits OS.

Det som kan funka, är 32-bitspluggar i 64-bits OS, via en bridge-plugin - men det är inte alltid det går så bra...

Sorry. Det går utmärkt med 32-bitars pluggar i 64-bits OS. Det är DAW-en som styr vad som funkar, till exempel Sonar. Om DAW-en är 64bits behövs bryggan. Om DAW-en är 32 bits funkar det med 32bits pluggar, men inte med 64bits. Sen går det inte att köra ett 64bits program på 32bits OS i vanliga fall, men, men ..

// Gunnar

Postat (redigerat)

Funkar utmärkt. Men du frågade något annat från början, citat: "Dock undrar jag om det är några problem att smälla in 64-bitspluggar i en 32-bits DAW? ". Det funkar inte.

// Gunnar

Min poäng precis. 32-bitspluggar funkar under förutsättning att DAW-en också är 32-bitars - oavhängigt OS.

Men svar på min egentliga fråga fick jag där dock - 64bitars-pluggar funkar ej i 32-bits DAW. Tack.

Redigerat av JohnRick

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.