Jump to content
Annons

Rythm Royale - Another Funky Cliché


Jojje84

Svänger?  

4 röster

  1. 1. Svänger?

    • 5 Yeeezzzz!!!
      0
    • 4 Yea!
      1
    • 3 Okay
      1
    • 2 Hmmm...
      0
    • 1 Nooo!!!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Another Funky Cliché

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: Filtrerad Funksoul-house?

LÅTLÄNGD: 5.30

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 7.5 mb

STATUS: Skiss/Betaversion

LÅTLÄNK: Another Funky Cliché

Denna skall finslipas och kom på att det är nog perfekt att lägga upp den här innan den är helt klar för att få lite tips. Ja, vad har ni att säga? Hörde förresten just nu att open highaten nog är för hög? Jag brukar inte kunna bedöma mina egna låtar förrän dagen efter när jag fått vila hjärnan och öronen från dem några timmar.

Mvh // DJ Royale

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter helt ok, även om jag tänker att den skulle må bra av lite fokus.

Kanske ska du bestämma dig för vad som är viktigast i låten och bygga arret kring det, skala bort lite annat jox? Bara en fundering.

Av ren nyfikenhet undrar jag lite vilken sorts house du själv helst lyssnar på. Vem är din favoritproducent, vem är du inspirerad av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten gillade jag skarpt, särskilt från 01:52 och framåt! Men det kan bero på att jag är svag för sextondelstrioler 😛

Sen så är jag nyfiken på om det där ljudet som låter som att nån harklar sig och sen spottar (hörs framförallt i början och slutet) verkligen är det eller om det bara är jag som får de associationerna 🙂

Det är roligt att sitta och spela synthsolo till den annars, det är en låt som piggar upp en lite!

// David

Redigerat av Diwic
Link to comment
Dela på andra sajter

Dumb Dan:

Förstår precis, känns som att min inspiration inte var den bästa när jag filade på denna. Men brukar kunna få till det vid rätt tillfälle.

Jag kan säga att jag bli jäkligt inspirerad av din musik. Bland de bästa låtar jag hört är helt klart din remix av Lambs Bread!!! Hur fet som helst!! Lirade den på nyår på festen där jag var DJ och den var otroligt uppskattad.

perdefinition:

Som sagt så tänker jag fortsätta att pula med den när inspirationen flödar. Har nu ca 10-15 låtar på G samtidigt 🙂

Diwic:

Kul att du gillade fast den inte alls är färdig. Ljudet är ett brus baklänges med lite effekter på. Kanske ska lägga till ett solo, funderar på ett scratch-solo 😛 Det var både uppskattat och hatat på en annan av mina houselåtar Summertime Remix 2.1.

Någon som har mer tips / önskningar? Vad fattas för att få den perfekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...