ChrippeDub Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Nu när jag ska starta mitt cubase startar det inte. Det kommer upp rutan som det står cubase i och sen neri i vänstra hörnet rabblar den upp alla filer den startar ända tills den kommer till initalizing midi device manger där låser det sig och jag kommer inte längre... Hur löser man det och varför blir det så??? Har försökt att starta upp utan ljudkortet igång och syntar av och på i olika kombinationer utan att det funkar.
Linus Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Prova att flytta Midi Devices.bin (ligger i din användares Cubasemapp under Application data/) till en annan mapp tillfälligt, eller byt namn på filen till t ex Midi Devices.old Startar Cubase då? Du tappar lite midi-inställningar men det går ju inte lång tid att göra om. 🙂
ChrippeDub Postat 25 september 2010 Trådstartare Postat 25 september 2010 Tack Linus det funkar. Men varför blir det sådär????
Linus Postat 25 september 2010 Postat 25 september 2010 Kan vara allt från Windows hindrar läs-/skrivrättigheter till filen, till att Cubase råkat sabba upp det faktiska innehållet i filen. Kolla rättigheterna till filen, står din användare som ägare och har fulla rättigheter?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.